Första uppgiften

 

 

Vi ska ha ett utvecklingssamtal under första terminen på
Socionomprogrammet, och tills dess ska vi ha läst ett kapitel ur boken
Bära eller brista. Sedan ska vi skriva en läslogg där vi refererar och
reflekterar till något avsnitt ur kapitlet.

 

Igårkväll började jag med uppgiften, och det gick trögt.
Att referera vetenskapliga texter är inte det lättaste, så det tog mig
tre timmar att få ihop 1 ½ A4-sida. Imorse när jag vaknade tidigt
passade jag på att renskriva det på datorn, och jag är riktigt nöjd
med resultatet. Vi får hoppas att läraren/mentorn också är nöjd när
det är hennes tur att läsa det.

 

Men det är inte bara att referera och reflektera över en vetenskaplig text,
det är mer än så. Vi ska även göra en individuell utvecklingsplan som vi
ska visa upp åt mentorn. Där ska man skriva vilka som är ens starka och
svaga sidor, hur man kan göra det bättre, varför man valt Socionom-
programmet och så vidare. Jag tror den delen blir mycket lättare att skriva
än läsloggen. Så under eftermiddagen hade jag tänkt ta tag i detta och göra
en individuell utvecklingsplan.

 

Jag tycker det är lika bra att göra denna uppgift nu eftersom jag inte vet
när utvecklingssamtalet kommer äga rum. Det enda jag vet är att det
kommer ske under denna termin. Om jag skulle vänta med uppgiften skulle
det kanske komma olägligt, då vi har mycket arbete och tentor. Så därför
tycker jag det känns skönt att göra bort detta inför utvecklingssamtalet
nu när jag ändå har tid. Då slipper jag tänka på det under terminen,
då är det bara att gå på utvecklingssamtalet och visa läsloggen samt den
individuella utvecklingsplanen.  :)

 

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0