Årskort

Igårkväll skrev jag ut en ansökan om årskort, och nu är den ivägskickad.
Om allt går som jag vill så borde busskortet gå att använda första veckan
vi bor i Umeå.  :)



Jag har alltså ansökt om ett årsbusskort. Det är inte som ett vanligt buss-
kort, att det är personligt och man bara kan åka två gånger per dag.
Utan med detta kort kan vem som helst åka (vilket är superbra när jag
och älsklingen ska in till centrum), man får åka hur många gånger man vill
(så jag kan fast åka 10 resor på en dag), kortet är alltså obegränsat.
Visserligen betalar man 600 kronor per månad, men det är helt klart värt det.
För nog blir det att åka buss för mer än 600 kronor på en månad.
Igår räknade jag ut att det skulle bli typ 23 resor (ca 11 dagar om man räknar
två resor per dag) för 600 kronor. Men när man har årskortet får jag
åka hur mycket jag vill.  :) Vilket kanonkort!

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer
Postat av: Julius

årskort? najs!

2010-08-04 @ 11:50:14
URL: http://juliavillbli.blogg.se/
Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Tack :)

2010-08-04 @ 11:55:14
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: alexandra - VADFANSKAJAGHETA.SE

sv: yes :D

2010-08-04 @ 12:36:07
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0