Projektarbetet är med i tidningen

   

Tre tjejer från barn- och fritidsprogrammet stod och sålde kakor till förmån för
Röda korsets Rädda mammorna-kampanj på lördagen. Hela idén kom av
att Mia Forsberg ville hjälpa människor.
- Det finns så många som har det svårt. Man vill göra något för att hjälpa,
säger hon.

Att stå utanför Ica och skramla med bössa var inte så lockande. Så hon och
hennes två kompisar Moa Eriksson och Marie Krook bestämde sig för att
sälja kakor i stället.
- Det är mycket roligare och så får man komma ut lite också, säger Moa Eriksson.

De har bakat kakorna själva och alla pengar går direkt till Röda korset och
kampanjen. Tjejerna tycker att Kalixborna är duktiga på välgörenhet. Det är
många som köpt kakor och stått och pratat. Bland andra vice ordföranden i
Röda korset i Kalix,  Monica Öhman.
- Det här är ett så fint initiativ av flickorna. Helt på egen hand och med ett gott
hjärta. Riktigt imponerande, säger hon.

Tjejerna tycker att det är bra med Kalixdagarna. Folk kommer ut och man får
träffa kompisar. De tycker att det borde finnas mer sådana här dagar.
- Bara vi får ha så här strålande väder hela tiden, säger Marie Krook.
Hela artikeln finns att läsa här.

Mina egna åsikter:
Jag tyckte det var riktigt roligt att göra något sånt här som projektarbete!
Om jag skulle få chansen skulle jag absolut göra om det, för det kändes
riktigt bra att baka och sälja fika när man vet att pengarna går till något vettigt!
Det finns massvis med folk där ute som behöver hjälp, och samlar alla in
lite pengar så hjälper det enormt! :) Nu är det praktiska i projektarbetet över,
till hösten börjar vi med allt teoretiskt. Tack Marie och Moa för att ni trodde
på denna idé! Detta gjorde vi bra! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

nauw, tack så mkt! jag har faktis bara slaffsat på lite idag.. Inget märkvärdigt tycker jag :P men jag tackar iaf,, du r ju också fint sminkad och söt! kram lizzy

2009-06-29 @ 07:21:43
URL: http://mercedesbeeenz.blogg.se/
Postat av: ♥ABSSOLUTARNELAA

Va ska du göra idag ? :)

kram'n ♥

2009-06-29 @ 08:40:49
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: CattisEriksson

Vad kul att det kom med i tidningen :)



jaha haha, ja då får jag väll se dom någon gång ;P

2009-06-29 @ 10:11:26
URL: http://juniflikkan.blogg.se/
Postat av: Linda

aha okej, då hänger jag me!

va roligt :)

2009-06-29 @ 10:20:38
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: julia

fin blogg tjejen! :)

2009-06-29 @ 11:55:48
URL: http://jjuuliiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0