Svar del 2

Här kommer frågor och svar från frågestunden som handlar om
mig och mitt liv.

När var du riktigt arg senast, och varför?
Svar: Oj, det minns jag inte!

Vad gjorde du för en timme sedan?
Svar: För en timme sedan tittade jag på Våra bästa år.

När vaknade du idag?
Svar: Idag vaknade jag vid 08-tiden.

Har du något sommarjobb?
Svar: Ja jag har sommarjobb, imorgon är det sista dagen! :)

Om du vann 1 miljon och var tvungen att skänka det till en organisation,
vilken skulle du då välja?
Svar: Då skulle jag skänka det till UNICEF! :)

Vad ville du jobba med när du var liten?
Svar: Då bytte jag drömyrke typ varje vecka, haha.. Men mest var
jag inne på kock - framtills jag skulle prova skölja en fisk. Då bestämde
jag mig för att inte bli kock! ;p

Vilka länder har du bott i?
Svar: Jag har bara bott i Sverige.

Om språket inte vore något hinder, vilket land skulle du då vilja bo i?
Svar: Jag skulle vilja bo i USA eller Spanien, om jag får drömma. ;)

Favoritartist?
Svar: Det är många olika! Pink är en favorit!

Favoritfilm?
Svar: Helt klart Wallander! :)

Hur tror du att ditt liv ser ut om 10 år?
Svar: Jag hoppas att jag är utbildad socionom då, bor tillsammans med
pojkvän och barn i någon större stad.

Har du något djur?
Svar: Jag har en katt som är 11 år gammal.

Var bor du?
Svar: Jag bor i Kalix.

Vad vill du bli när du blir stor?
Svar: Jag vill bli socionom och rik! ;)

Hur länge har du och din pojkvän varit tillsammans?
Svar: Vi har varit tillsammans sedan 18 oktober 2006.

Vilken är din favoritfilm?
Svar: Det är Wallander-filmerna.

Dator eller tv?
Svar: Dator måste jag säga. Nu för tiden kan man ju se en massa tv-program
på datorn, så.. ;)

Glass eller godis?
Svar: Varken eller.. Men godis i så fall!

Har du någon dold talang?
Svar: Nej inte vad jag vet.. I så fall är den dold för mig också! ;p

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor?
Svar: Jag skulle köpa ett hus, en bil och spara pengar.

Drömresemål?
Svar: Kryssning i västindien skulle inte sitta fel!

Favoritserie?
Svar: Andra Avenyn men nu går den serien inte. Så nu är det Unga Mödrar.

Har du vunnit på trisslott?
Svar: Ja några enstaka gånger.. Tia-lotterna är bättre, större vinstchans.

Drömjobb?
Svar: Socionom såklart!

Hur länge har du varit förlovad med din pojkvän?
Svar: Den 18 juli har vi varit förlovade 2 år.

Vad kan du inte leva utan?
Svar: Jag kan inte leva utan pojkvännen, mamma och kosmos.

Hur tror du att ditt liv ser ut om 10 år?
Svar: Som jag sagt tidigare; Hoppas att jag är utbildad socionom,
bra ekonomi, bor med sambo och barn i någon större stad.

Musiksmak?
Svar: Pop och RnB.

Filmsmak?
Svar: Jag älskar kriminalfilmer!

Varför tycker du Sims 3 är bättre än Sims 2 (om du nu tycker det)?
Svar: Man kan göra så mycket mer, mycket mer detaljer. Man kan hälsa
på hos grannar, välja saker på jobbet, och färdigheterna är roligare! :)

Älsklingsmat?
Svar: Fläskfilé i chilisås med stekta nudlar. ;)

Är du från Turkiet?
Svar: Nej jag är inte från utlandet, jag är svensk.

Vilken blomma tycker du är finast?
Svar: Rosor och Orkidéer.

Hur många sorters parfymer och deodoranter äger du?
Svar: Massvis med parfymer, och typ 5 deodoranter.

Vem ska du spendera kommande helg med?
Svar: Jag ska spendera den med pojkvännen och släkten.

När tuggade du tuggummi senast?
Svar: Oj! Det är jättelängesedan.. Typ april-maj.. ;p

När var du på semester senast?
Svar: Sommaren 2005 var jag senast en längre sträcka med moster
och hennes man.

Hur ofta duschar du?
Svar: Jag duschar varannan dag.

Vem såg dig naken senast?
Svar: Antagligen min pojkvän :)

Vilket är ditt favoritgodis?
Svar: Choklad i massor!

Vilken är den bästa filmen?
Svar: Wallander såklart!

Om du fick välja en superkraft, vilken skulle det vara?
Svar: Att jag kan trolla fram pengar ;)

Rutigt eller randigt?
Svar: Randigt!

Hund eller katt?
Svar: Katt såklart. Mjau!

Mat eller vatten?
Svar: Lätt svar - Mat! Jag dricker knappt vatten..

Ringa eller smsa?
Svar: Smsar helst :)

Porslin eller glas?
Svar: Porslin, då kan man ha en massa olika färger, former osv.

Hur ser ditt drömboende ut?
Svar: Ett stort hus med massa rymliga rum, ljusa rum och bra planlösning.

Om du fick vad du ville, vad skulle du vilja ha?
Svar: Körkort utan att behöva ta det ;)

Hur gammal e du?
Svar: Jag är 17, blir 18 om två månader.

Hur länge har du och pojkvännen varit ihop?
Svar: Två år och nio månader. ;)

Favoritämne i skolan?
Svar: Inriktningen (Pedagogisk & Socialverksamhet).

Ditt drömresemål och varför?
Svar: Kryssning i västindien. ;) Skulle vilja åka på den lyxiga båten!

Vad tycker du om Barn & Fritidsprogrammet?
Svar: Jag älskar det! :) Tycker det är ett bra program där man förenar
nytta med nöje.

Vilken tv-serie skulle du vilja vara med i?
Svar: Andra avenyn! Det är ju som ett vanligt liv, inget överdrivet.

Vad ska du hitta på i sommar?
Svar: I sommar blir det festival, marknad och umgås med folk.

Vad skulle du göra om du vann 100.000 kr?
Svar: Jag skulle spara de pengarna på banken! :)

Nu har jag svarat på alla frågor som rullat in under veckan. Tack så hemskt
mycket för alla frågor! Jag kommer ha en frågestund om några månader igen.



Kommentarer
Postat av: CHRJ

såg att wallander var favoritfilmen, vilken av alla gillar du mest? =)

2009-07-08 @ 12:08:59
URL: http://chrj.blogg.se/
Postat av: Randy

Intressanta frågor =)

2009-07-08 @ 12:31:01
URL: http://www.randys.se
Postat av: ida

sv: åh va kul, den ska jag verkligen kolla in =) ja de finns hur mkt saker so helst o köpa som man inte ens tänker på haha. men de är skoooj :D

2009-07-08 @ 12:31:58
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Linda

vi ska bara hyra det, och jo det är tillräcligt stort för oss två!

2009-07-08 @ 12:38:04
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: ida

hahaha, tror jag också :)

2009-07-08 @ 12:45:34
URL: http://iidak.blogg.se/
Postat av: Nina

roligt =)

2009-07-08 @ 13:03:23
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: sophie

vad roligt med så mycket frågor :D

2009-07-08 @ 13:16:36
URL: http://sophiesimonsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Idag ska jag bara ta det lungt eftersom det va en helt otrolig dag igår:D

2009-07-08 @ 13:50:35
URL: http://sarra.blogg.se/
Postat av: ★ Savefors★

Bra svar :)

2009-07-08 @ 14:14:56
URL: http://saavefors.blogg.se/
Postat av: J O H A N N A ♥

Hej fin blogg!

Jag har också bott i kalix när jag var liten :)

2009-07-08 @ 14:47:38
URL: http://pjohanna.blogg.se/
Postat av: LisaLind=)

det sägs att dom som flyttar från något litet till något stort flyttar tillbaka till de lilla ;D jag hade kunnat bo i kiruna igen (A) ^^

2009-07-08 @ 14:56:25
URL: http://lisalinds.blogg.se/
Postat av: Leonard

Jo men samtidigt är det nog det enklaste sättet. :) Tjänar du per inlägg eller så då?

2009-07-08 @ 14:59:02
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Emilia♥

Aww ja de är han verkligen! :)

okeej som jag med då, har du äldre syskon dårå? ;D

2009-07-08 @ 15:38:01
URL: http://beautylicious.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

Kul med så många frågor xD

2009-07-08 @ 20:20:17
URL: http://tinkerbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0