Tummen ner för Köpcentret i Torneå

Godkväll på er allesammans! :) Har ni haft en bra Fredag? Själv kan jag inte
klaga, jag har varit i Haparanda och Torneå hela dagen. Jag har shoppat,
fast det blev inte allt för mycket - en skjorta eller vad man ska säga.. :)



Men en sak måste jag då säga: Tummen ner för den nya gallerian i Torneå.
Alla skyltar och priser stod på finska (även fast det skulle vara samarbete
med Haparanda, som ligger i Sverige..), hur ska vi svenskar kunna veta
vad det står på skyltarna? ;o Kan säga att det var tur att mamma var med,
som kan finska, annars hade jag inte kunnat köpa något - för jag fattade inget!
Precis ALLT stod på finska, och när man betalade med svenska pengar
fick man tillbaka i euro.. Vad fasiken är det för något? När f*n använder jag
euro? Sen det där med språket, eftersom gallerian ligger på gränsen mellan
länderna, då ska de väl ha expiditer som förstår svenska och finska?
KappAhl får tummen upp, för de hade svenska expediter, resten av
affärerna hade bara finska expediter (som inte alls kunde svenska..)!



Nej, tummen ner för gallerian i Torneå!
Åker mycket hellre till Luleå för
att shoppa, där kan de i alla fall svenska plus att de har svensk text.

Kommentarer
Postat av: Madde

Det är bara att man pratar Svenska med dom så pratar dom svenska tillbaka. Jag kan inte heller nå finska, eller jo lite, men nå pratar dom svenska ifall man pratar svenska till dom :)

2008-10-31 @ 19:35:15
URL: http://sexstjarnor.blogg.se/
Postat av: Anonym

hmm ,de va ju tråkigt ;o

2008-10-31 @ 23:10:50
URL: http://rosanneniska.blogg.se/
Postat av: aH

det är visst skyltat på svenska och man behöver inte vara ett geni för att förstå skyltningen På Gränsen. och ifall det står typ att nåt kostar 1 euro så blir de ju ungefär 10 kr - inte svårare än så. Tummen upp för vårat nya köpcentrum!

2008-11-03 @ 21:18:58
URL: http://akhm.blogg.se/
Postat av: aH

plus att det finns svensktalande personal på 99% av affärerna.

2008-11-03 @ 21:21:55
URL: http://akhm.blogg.se/
Postat av: henke

Det nya köp centrumet suger! man fattar inget när alla skyltar står på finska plus att knappt hälften av personalen vet vad svenska är. Och betalar man med svenska kronor så ska man få tillbaka i svenska kronor om man inte ber om annat.



Det heter ju på gränsen, fattar inte varför? måste ju vara pga. platsen det är byggt på. För det syns då inga större sammarbeten mellan haparanda kommun och finland i den gallerian. MVH

2008-11-04 @ 17:13:19

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0