Överkalix Marknad

Som sagt - Idag var det Överkalix marknad, liksom varje sommar. Det var helt
kanon kul där borta! :) Visseligen är det kul varje år på marknaden, men i år
var det extremt kul eftersom jag var med älsklingen! :)

Klev upp ur sängen före 07 (jag som skulle upp 06.30...) Kom upp ur sängen
i alla fall, och klädde på mig. Sminkade mig, och gjorde mig i ordning. Vi åkte
kvart i åtta typ. Kom hem till älsklingen efter åtta, men den sömntutan "sov",
så jag fick väcka honom. ;) Mååh, han var tröttis.. :) <3 Vi kom iväg vid nio tiden.
Resan dit var tråkig, ingen radio i silver mercan. Men det gick fint, jag och
älskling gjorde egen musik! ;) *Haha, inte lika bra som riktig musik men det
gick fint ändå!*

Kom fram till marknaden klockan 10 ungefär. Kollade igenom tivolit, de fanns
absolut ingenting! Allting var för småbarn.. Eller virvelvinden finns, men den
hatar jag. Vidare till alla stånd, de var tusentals.  :)  Hittade väskan som fanns
på Kalixdagen, men då var den dyrare. Jag ångrade ju att jag inte köpte den då,
så lika bra att passa på och köpa den nu då - plus att den var billigare här! :)
Mitt första fynd, efter cirka 5 minuter på marknaden.. ;D Fortsatte omkring,
hittade ett snyggt bälte som jag velat ha i evigheter. Självklart var det mycket
billigare här, så det blev också ett fynd. Men det behövde jag inte köpa.
Älskling köpte det åt mig som namnsdags-present. Jag har världens sötaste
älskliing! :) <3 *Tack älskling för bältet :) <3* Fortsatte virra omkring i flera
timmar. Jag köpte ett NY-halsband till älsklingen, han passar grymt bra
i det! :) Lite bling bling, men inte för mycket - perfa! ;) <3

Efter marknaden åkte vi till Brännaberget. Hatar att åka upp dit, får alltid
lock för öronen.. Alltid lika ont i mina små öron.. :( Jag & Älsklingen gick
upp på taket, för att se utsikten över hela Överkalix. De är jättefint där
uppe! :) Åkte hem efter det.

Var hemma hos älsklingen kring 16- tiden. Myste lite grann och fikade,
sen fortsatte jag och mamma hem till oss. Tur att jag får se älsklingen
igen på Söndag eller Måndag! :) <3

Nu sitter jag här hemma, ska snart slänga in bilder på fynden!
Håll ut! :) De kommer om några minuter! ;D

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Kul med marknad!

2007-07-13 @ 20:48:34
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anonym

låter som en toppendag! sj har jag bara jobbat =(

2007-07-13 @ 20:52:19
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0