Mini-resa

Som ni märkt har jag varit borta från bloggen rätt länge (7 dagar), många har
undrat varför. Svaret är; Jag har varit hos Henrik, och på andra ställen  :) <3
Ni kanske vill veta vad som hänt under dessa dagar?


Måndag: Åkte hemifrån under eftermiddagen, med kusinvitamin. Han förde
mig hem till älsko + att han skulle kolla på älsko's pappas bil. Tog det lugnt,
käkade, myste, spelade Sims, kollade tv osv.

Tisdag: Vaknade redan vid 07, skulle på en liten resa till Luleå nämnligen.
Efter 07 kom Dennis till oss, och före 08 åkte vi till busstationen. Satt i
bussen mellan 08.05 till 09.40 (Det var joooobbigt!) Väl i Luleå började vi
springa runt på affärer. Jag va expert som hittade till Hardwear! Henke
och Dennis hittade inte ens dit, trots att de var dem som skulle på den
affären.. ;b Gyrade omkring utanför stan också, vi skulle hitta till "Cykel
stället", inte det lättaste precis.. Men vi fick hjälp av folk på vägen, så vi
kom fram dit tillslut! :) De enda jag hittade under shopping-turen i Luleå
var en klänning och antecknings-bok. :)

Onsdag: Vaknade rätt sent, kring 12. Redan före 13 var vi på stranden,
och solade för fullt. De var smockfullt med folk både i havet och på
stranden! :) Vi blev kvar där i några timmar, skönt att ligga på beachen.
Kom hem och käka mat, åkte till Kyrkogården, o runt till en massa
ställen. Myste, o hade det trevligt resten av kvällen! :)

Torsdag: Klev upp kring 11, kom iväg till stranden kring 12. Var där
med en massa andra personer, de var smockfullt. Badade och solade
en massa, vattnet var rätt varmt. :) Gick hem efter ett par timmar, då
älsko var hungrig. Åkte in till Kalix för att käka på Trocadero, de blev
Kebabtallrik för vår del (som vanligt ;) Ååh de är riktigt gott där!! :)
Gick runt på stan en stund, bestämde oss för att gå till Coop och köpa
en Twister. Sen åkte vi hem! :) Spelade krocket senare under kvällen,
och de var vi riktigt duktiga på! *Haha*  Kollade även på filmen Honey,
den var riktigt bra - de kunde jag nästan gissa eftersom Jessica Alba
var med i den! ;D Somnade direkt efter filmen, som en stock.

Fredag: Inget strandväder, så vi blev hemma och spelade GTA. Men
de klagar jag inte på, GTA är grymt skojj! :) Myste för de mesta under
dagen, och spelade massa Sims. Kollade på tv, o tog de lugnt. Somnade
redan vid 23 typ, eftersom vi skulle upp tidigt på Lördagen.

Lördag: Vaknade redan före 06 (!!!), de var inte det lättaste och kliva
upp ur sängen. De var ganska svårt att få upp älsklingen ur sängen,
men han klev upp tillsist. :) Gjorde oss i ordning, och åkte iväg till
Skellefteå redan 06.55.. ;p Kan säga att jag sov de mesta av resan dit,
de var jättesvårt att vara vaken vid den tiden.. ;p Kom fram till älsklingens
morbror kring 09 tiden, fikade o sånt där. Åkte in till stan vid 11, de
visade oss runt till en massa olika gallerior, med en massa bra affärer!
Tyvärr hade jag inte så mycket pengar, men jag kunde shoppa lite grann
i alla fall! :) Det blev en Väska, och en parfym - Yes! ;) På ICA köpte vi
Ben & Jerry's, fy faasiken va gott de är! :) Tyvärr finns de varken i
Haparanda eller Kalix, så man kan aldrig äta det typ. Vi fick passa på
nu eftersom vi var i Skellefteå. ;) Sådär dyr glass har jag aldrig ätit,
men Ben & Jerry's kan jag betala vad som helst för! :D
Åkte hem vid 19 tiden, och var hemma vid 22.. :) Kollade någon film
på tv, och somnade redan vid 00.

Söndag: Vaknade först vid 11, skönt att sova ut efter Lördagen.
Spelade GTA ett tag, de gick riktigt bra. ;) Mamma kom och hämtade
mig kring 14 tiden, då åkte vi hem. Packade upp väskan och allting,
sen satt jag mig vid datorn för att svara på alla kommentarer jag fått.
Duschade, o sånt där. Umgicks med Moster & Mommo en stund eftersom
de kom och hälsade på. Och ja, nu sitter jag här! :)

Hade en trevlig mini-semester! De var riktigt kul att vara både till Luleå
och Skellefteå! :)
                                        Ska ni på semester i sommar? :)

Kommentarer
Postat av: Nina

ja det va en del å läsa *S*

2007-07-08 @ 19:57:11
URL: http://modesida.blogg.se
Postat av: Nina

härligt att bada.. här har det regnat heeeeeeela veckan *suck*

2007-07-08 @ 20:01:54
URL: http://modesida.blogg.se
Postat av: Anna

Jaaa, åker på tisdag *längtar*

2007-07-08 @ 22:31:00
URL: http://missanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0