Glukosbelastning

Att börja veckan med ett sjukhusbesök direkt på måndag-
morgon klockan 08 är ingen hit, men tyvärr startar min vecka
så.. Jag ska nämligen göra ett glukosbelastningsprov för
att se om jag har graviditetsdiabetes.
Alla gravida behöver
inte göra belastningsprovet men eftersom det finns diabetes
i min familj så finns det en ökad risk att jag får diabetes under
graviditeten, och då måste jag ta dessa prover. Jag har gjort
beslastningsprovet när jag var gravid i 12:e veckan, men man
måste göra det även i vecka 29.


Jag har varit fastande och varken fått äta eller dricka något
sen klockan 20 igårkväll. Gissa om jag är hungrig, och jag
får inte äta förrän vid 10.30 när provet är över. Det här
provet är mycket värre än blodprov tycker jag, för först ska
blodsockerprov tas och sen ska jag dricka 3-4 dl socker-
lösning, därefter ska jag ligga och vila två timmar och sen
tas ett nytt blodsockerprov. Att dricka sockerlösningen är
ingen höjdare, det är tjock konsistens och smakar massa
socker så man börjar må illa, fy! Tungt att få i sig när
man är fastande och redan mår illa.. Men jag hoppas att
allt går bra idag och att jag har bra värden. Håll tummarna!

Drack proteinmilkshake direkt efter förra belastningen,
och idag får det bli repris av det.


Kommentarer
Postat av: elin stridh

lycka till :D

2018-03-05 @ 13:50:18
URL: http://elincecilia.com/
Postat av: NICOLE

Ingen höjdare men viktigt! SV: jo vi hade det toppen:) Nä jag var inte bakis alls eftersom att jag bara drack vatten och körde. Himla tacksamt dagen efter :) . Jag hade också supersvårt för bröd under min ätstörning. Det tog låång tid men sen byggde jag upp det och blev mer trygg i ätandet och sen dess har det gått bra :) Det blev bättre i min utbildning med när vi läste om sånt.
Hehe jag får aldrig sug efter cider eller alkohol. Fast jag har ju aldrig druckit speciellt mycket :) Vissa Nocco är gott :) Men helt klart värt och lätt att avstå under en graviditet :)

2018-03-05 @ 18:16:03
URL: http://nouw.com/nwistrand
Postat av: Matilda Berlin

Fyyyy! Hatar verkligen att behöva vara fastande! Hoppas allt går bra fining <3

2018-03-06 @ 09:25:58
URL: http://matildaberlin.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0