V.28

Vaknade upp till fredagmorgon vilket innebär att vi går in
i en ny graviditetsvecka. Välkommen vecka 28!

V.27

Barnets utveckling
I denna vecka skulle bebisen ha stora chanser att klara
sig ifall h*n skulle födas. Bebisen är nu ungefär 34 cm
lång och väger mellan 1,1 -1,2 kg. Det är full aktivitet i
magen och bebisen tränar på att andas, blinka, hicka,
hosta och suga på tummen.

Mamman
Mellan vecka 28-32 är det en kraftig växtperiod i magen.
Bebisen fortsätter växa, likaså livmodern, vilket gör att
du kan känna ett tryck upp mot bröstkorgen. Det är inget
farligt men kan kännas obehagligt. Bebisen är ofta livlig
nattetid och kan påverka din sömn med sina sparkar och
rörelser.

Egna reflektioner
Nu börjar det hända saker med magen! De senaste två
veckorna har den växt till sig och blivit lite större, sen har
jag även börjat öka i vikt varje vecka. Jag har under hela
graviditeten vägt mindre än vad jag gjorde vid inskrivningen,
men förra veckan passerade jag inskrivningsvikten. Det
mest fantastiska med magen är att jag äntligen känner
och ser bebisens sparkar ordentligt, vilket började kring
v. 26-27. Det är så häftigt! Sömnen är rätt dålig nattetid,
jag vaknar ofta, men inte på grund av lillens aktivitet i
magen, utan för att jag behöver kissa eller har ont i ryggen.
Tur att jag har en snäll sambo som masserar mig mitt i
natten när det behövs.


Kommentarer
Postat av: Louise

Redan vecka 28 tiden går så fort 😍

2018-02-23 @ 13:42:48
URL: http://louiseelinore.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0