Fisksoppa med saffran

För två veckor sedan när jag hade en stor maniperiod fick jag
en tidig morgon för mig att göra storkok av fisksoppa. Sagt och
gjort, klockan 08 var jag i full gång med soppkokandet.
Jag improviserade ihop en fisksoppa som jag aldrig tidigare
hade gjort, men det visade sig bli riktigt lyckat och gott!
Här följer receptet ifall ni vill prova att göra den.


Ingredienser:
3 laxfiléer
1 lök
3 morötter
5 potatisar
2 Milda mat 4%
1 pkt saffran
Cayennepeppar efter eget tycke
Paprikapulver efter eget tycke
Salt
Vitpeppar

Gör såhär:
Skär potatisen, morötterna och lök i mindre bitar. Koka
potatisen i en gryta cirka 10 minuter. Sätt i morötterna och
löken och låt koka med cirka 5 minuter. Häll av nästan allt
vatten och tillsätt milda mat samt kryddorna. Låt koka upp.
Skär laxfiléerna i mindre bitar, häll i grytan och låt sjuda
cirka 5 minuter eller tills du ser att laxen är färdig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0