Lördag

 
Igår hade jag en riktigt bra dag! Wow alltså. Jag hade glömt
hur det var att ha en "good day" eftersom det har varit fyra
mörka veckor den senaste tiden på grund av medicinbiverkningar.
Men igår var en bra dag, biverkningarna försvann på morgonen,
jag hade ett bra sjukhusbesök, det var underbart väder med
strålande sol och det bästa av allt: jag kunde gymma för första
gången på 1 månad! Den känslan asså, vilken glädje och
lycka! Kände mig hög på livet hela dagen igår, vilket är vanligt
när man börjar med den här nya medicinen, men det är en
härlig känsla ialla fall.


Kroppen och hjärnan tyckte att jag skulle fortsätta vara speedad
hela natten. Fick 3½ timmars sömn innan jag vaknade vid 02 och
var superpigg. Kunde inte somna om hur jag än försökte, kroppen
och hjärnan tyckte att jag skulle vara vaken. Love this disease,
or not..Tvingade mig att ligga i sängen till 04.30 i alla fall.
Sen har jag roat mig med renbäddning, 1 timmes promenad,
rensat avloppsrören, städat toaletten och nu sitter jag med
morgonens andra mugg kaffe. Känner på mig att jag kommer
hinna med en hel del idag. Dessa "höga" perioder är inte
dumma när man är i dem, det är värre efteråt när man stupar
och blir tömd. Vid 09 ska jag i alla fall till gymmet för att träffa
mitt "veterangäng" som jag har saknat massor! Sen får vi se
vad duracellkaninen hittar på, tror det blir att pyssla med
hushållssysslor då jag inte har klarat att göra sånt på 1 månad.
Hoppas ni får en fin lördag!
 
 

Kommentarer
Postat av: elin

Så fin du är!

2017-05-06 @ 09:29:29
URL: http://devote.se/johnssons

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0