Mindfulness

I detta inlägg tänkte jag dela med mig av en av mina "läxor"
somjag fått från sjukhuset. Nämligen att utöva mindfulness.
Jag fick det som läxa redan i höstas men då klarade jag inte av
det på grund av måendet. Men tidigare i år fick jag det i läxa igen
och har nu provat på det ett antal gånger.
 
Jag tycker det är skönt att slå på en mindfulness-övning innan jag
ska sova, det gör mig vissa gånger lite mer avslappnad. Än har jag
mycket att jobba med, att gå ner i varv och slappna av är inte lätt
som utbränd då kropp och hjärna är van att arbeta frenetiskt.
Ibland fungerar mindfulnessen och ibland inte, ibland är jag fort-
farande uppe i högvarv efteråt, men som sagt: jag jobbar på det!
 
Det finns många sätt att utöva mindfulness på. Jag brukar lyssna
och göra övningar genom Youtube och ibland lyssnar jag på
Spotify på mindfulness-musik. Finns hur mycket som helst där!
Det finns även mindfulness-appar, både gratis och såna som kostar,
men de har jag inte provat.
Har ni provat Mindfulness nångång?
 

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Nä jag har inte testat själv men vår B-uppsats handlar ju om meditation/mindfulness, väldigt spännande och intressant ämne :) och att vissa studier verkligen tyder på att det hjälper :)
SV: det gick superbra att jobba :) alltså det är ju väldigt olika eftersom det är skift. Men det är alltid någon som börjar 6.50, 07 och 08 sedan kan det bytas vid 12/14 av nya och sedan jobbar man till 20, 21 eller 21.10 :)
Visst kan det vara skönt att sluta tidigt men de sysslorna som görs på dagen är bra mycket mer slitigare ;) Plus att det är ganska skönt att gå där och fixa och jobba på kvällen =) Men det blir absolut mest dagpass för mig i sommar men kanske få byta något ;)
Ja vi håller tummarna för fint väder =) Här har det verkligen vräkt ner idag.. mindre kul . Ska inte bli fint förrän onsdag ;D

2017-06-08 @ 16:36:05
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Days by Johanna

Har inte provat men skulle nog må bra av det

2017-06-08 @ 19:41:04
URL: http://daysbyjohanna.se
Postat av: elin

Sv: åh tack detsamma till dig!<3

2017-06-08 @ 20:18:53
URL: http://devote.se/johnssons

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0