1 års sjukskrivning

Idag, 14 juni, är det 1 år sedan jag "kraschade in i väggen" för
andra gången. Eller egentligen brände jag ut mig tidigare under
våren men jag vägrade inse det och ångade på trots att jag
mådde skitdåligt både psykiskt och fysiskt. Jag kommer så väl
ihåg den dagen då jag gick hem från jobbet helt utmattad.
En massa tankar och känslor som cirkulerade, många gråt-
stunder med kollegorna och chefen och samtal med vård-
centralen. Bästa mamma kom hit direkt den dagen och
spenderade en vecka med mig. ♥
 
 
Bland det sista jag sa till kollegorna var "jag är snart tillbaka".
Riktigt så blev det inte.. Andra gången man bränner ut sig
brukar vara värre och det tar mycket längre tid att återhämta sig.
Jag kan bara hålla med.. Mitt mående har varit så mycket sämre
denna omgång, både psykiskt och fysiskt. Trots att det har gått
ett år och jag har väldigt tät kontakt med läkare och psykiatri,
äter flera mediciner och har samtal varje vecka så är jag inte
ännu frisk. Men med de hårda lagarna och reglerna som har
blivit kring sjukskrivning och sjukpenning så måste jag ut i
sysselsättning/arbete nu efter ett år.. Det känns extremt tungt
och svårt då det är så mycket som ännu inte fungerar för
mig. Det är en ständig kamp att få vardagen att fungera.
Jag har svårt att göra flera saker på samma dag och på
samma gång, är väldigt stresskänslig och blir stressad över
minsta lilla, behöver rutiner, klarar inte av att vara bland mycket
folk, har ångest och får panikattacker, blir fort trött när jag gör
något, har ingen koncentrationsförmåga och svårt att fokusera,
klarar ej att läsa pga det, har extremt dåligt minne osv..
Det svåra och jobbiga är att jag inte kan "tvinga" mig till att bli
frisk när det gäller utmattningen, utan kroppen återhämtar sig
i sin egna takt. Det är inget man kan påverka.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag hoppas dig verkligen det bästa!!! Stora kramar<3

2017-06-14 @ 17:31:30
URL: http://mandasdiary.devote.se
Postat av: Tilda Barkselius

Du är verkligen så stark som jobbar dig igenom det!

2017-06-14 @ 22:18:12
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: https://www.afaforsakring.se/privatperson/sjukforsakring/las-mer-och-anmal/

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.
Du kan även kontakta oss via Facebook - https://www.facebook.com/afaforsakring

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
https://www.afaforsakring.se/om-afa-forsakring/uppsokande-kundtjanst/

Vänliga hälsningar
Charlie
AFA Försäkring

2017-06-15 @ 09:26:19
URL: http://www.afaforsakring.se
Postat av: Ida Gratte

Så stark du är! Styrkekramar till dig. Kämpa på mot ljusare tider!

2017-06-15 @ 10:08:26
URL: http://idagratte.blogg.se/
Postat av: Angelica Åström

Åh Mia, vad ont det gör i mig när jag läser att du absolut inte är frisk ännu men ändå ska tvingas ut i arbete väldigt snart pga ett sjukskrivningssystem som inte fungerar, som inte är konstruerat med hänsyn till den sjukskrivnes tillfrisknande. Det är ett hemskt system och det måste förändras. Att tvingas ut i arbete fastän man inte är redo kan ju snarare göra en ännu sjukare eller åtminstone dra ut på tillfrisknandet :(

Jag håller verkligen tummarna för dig <3
Kram fina du!! <3

2017-06-23 @ 10:53:52

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0