Torsdag

 
Godmorgon torsdag! Idag är det 5 januari vilket innebär att det
är ett år sedan jag flyttade från Borås till Kalix. Vilka flash-
backs jag får när jag tänker på det, minns precis den dagen
som att det var igår. Det kommer upp ett inlägg senare under
dagen om flytten, känslor etc. Något komiskt är att det både
idag 5/1-17 och förra året samma dag (5/1-16) var -30 grader
ute. Helt galet kallt! Kan ju säga att det var stor skillnad att på
en dag åka från Borås där det var cirka -1 grad till Kalix till där
det var -30.


Imorse blev det i alla fall sovmorgon för min del, det behövdes
då kroppen var trött efter gårdagens bortstädning av julen.
Jag har fått på mig träningskläderna och sitter nu med en kaffe-
mugg framför mig och tänkte besvara några kommentarer innan
jag rullar mot gymmet. Idag öppnar de först 09.00, så får vänta lite.
Vad som sker resten av dagen återstår att se, har inga planer alls,
men en inomhusdag blir det i alla fall då det är -30 grader ute!

Kommentarer
Postat av: Flisan

sv: när jag väl är i gång så läser jag ut böckerna på typ en dag så har nu redan läst ut 2 av 4 böcker på två dar haha :P

fy fasiken va kallt brrrr

2017-01-05 @ 08:18:42
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Days by Johanna

Brrr lite väl kallt kanske :/

Ja cancer är verkligen ett jäkla skit

2017-01-05 @ 08:49:38
URL: http://daysbyjohanna.blogg.se
Postat av: Linda

Hehe en aning kallt ;)

2017-01-05 @ 09:16:13
URL: http://lindaviktoria.se
Postat av: Erika

Men oj vad kallt! Här har vi ungefär 8- vilket känns galet kallt efter cirka 35+ i Gran Canaria, brr :)

2017-01-05 @ 12:41:37
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Mamma Malin

Oj jäklar, vad kallt. Så kallt blir det nog inte ens här om det är illa!

2017-01-05 @ 13:12:49
URL: http://www.mammamalin.se
Postat av: Carolina Thoor

Herregud vad kallt! Jag kan aldrig tänka mig in i situationen faktiskt...
Men vad roligt att det nu är ett helt år sedan som du flyttade till Kalix. Känns som om det bara var några månader sedan som jag läste att du flyttade haha :'D men tiden går fort minsann!

Sv; jo tack, det var en super fin och mysig nyårsafton 2016 :D
Ja! Det är pannacotta med blåbärssylt samt lite blåbär som topping samt kaksmulor. Det var riktigt gott!
Ja, fyverkerier är verkligen inget att leka med. Min pappas föredetta bästaväns lillebror (som förövrigt min bror är döpt efter) smällde bort nästan hela ansiktet pga raketer. Så läskigt! Och nu på nyårsaftonen var det många ungdomar som även var påverkade och någon började tända på ett fyverkeri som inte gick så bra. Alltså jag sa så högt jag bara kunde: ''vilka jävla idioter!'' så läskigt..
Fyfan.. Låter inte som om du har så himla bra erfarenheter heller :/ jag tycker även att det är läskigt då det smäller så pass högt och inte bara det utan det sprängs en efter en och blir aldrig lite tyst och det känns i hela kroppen. Obehagligt :(

Skönt att du också blivit av med julpyntet. Haha jag förstår att du väntar med slingan. Vår slinga är också kvar, dock inte pga hur kallt det är ute. Hur klarar du?! ^^,

2017-01-05 @ 14:53:20
URL: http://knaset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0