Psykisk ohälsa är inget att skämmas över

 
Detta ↑ har jag fotat från baksidan på Therese Lindgrens bok
"Ibland mår jag inte så bra". Det är ett så himla sant citat!
Jag lider själv av psykisk ohälsa och även fast jag ibland skriver
om utmattningssyndromet, ångesten, depressionen, panik-
attackerna osv så är det långt ifrån allt som jag berättar.
Jag berättar inte ens allt för mamma eller mina andra närmaste.
Varför? Jo, man skäms. De första månaderna var värst, jag
levde mycket i förnekelse och hade otroligt svårt att acceptera
allt, mina diagnoser, medicinen, att jag inte klarade av saker
som förut osv. Nu har det gått 7 månader och det är lite lättare
att "erkänna" och acceptera min psykiska ohälsa men tro mig,
det är fortfarande svårt. Jag försöker säga till mig själv att det
inte är något att skämmas över, men man gör det..
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Den boken håller jag på att läsa just nu, så bra är den! :)

Svar: Tack så mycket :) Vi fick snö idag :O Men -2 ute haha. Nu håller det dock på att regna bort haha.

Jag hade en toppen fredag ändå :) Blev fika i stan med tjejerna och sen gick jag ut och dansade med mitt ex och hans kusin :) Låter som en mysig kväll!
Min lördag är bra, bakis men det är självförvållat haha. Idag har jag legat på soffan hela dagen och snart kommer mitt ex hit så ska vi äta räkmackor och kolla på film :) Vad gör du själv idag? :)

2017-01-07 @ 17:59:11
Postat av: Therese

Svar: Tack så mycket :) Vi fick snö idag :O Men -2 ute haha. Nu håller det dock på att regna bort haha.

Jag hade en toppen fredag ändå :) Blev fika i stan med tjejerna och sen gick jag ut och dansade med mitt ex och hans kusin :) Låter som en mysig kväll!
Min lördag är bra, bakis men det är självförvållat haha. Idag har jag legat på soffan hela dagen och snart kommer mitt ex hit så ska vi äta räkmackor och kolla på film :) Vad gör du själv idag? :)

2017-01-07 @ 17:59:26
URL: http://Misstossequeen.se
Postat av: JoJo

jag ser framemot att få börja läsa den boken. måste bara läsa ut 50 nyanser av honom enligt christian innan jag börjar :P

sv; du är också så fin gumms! :* <3

haha ja, kan ju mycket väl vara så :)

ne jag är inte så förtjust i smör. är därför jag har creme bonjour på mackorna t ex :P ja den med taco-smak är väldigt god :D jag kan också använda mig av creme bonjour i matlagning :)

igår så spenderade jag i stort sett hela dagen och kvällen hemma hos syrran. blev b la bebismys, så fikade vi, åt middag och sen på kvällen så kom även brorsan över så vi hade fredagsmys :)
vad gjorde du själv igår? :) <3

2017-01-07 @ 21:19:24
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: NICOLE

Måste vara så galet jobbigt att leva som du säger, i förnekelse, att det inte är något, det är ingen fara, man klarar det på egen hand osv. Åh :( Livet kommer med så mycket prövningar ibland :(
SV: Skönt att det går bra! Det har gått sjukt bra för oss med, har inte haft en enda tanke på godis sedan nya året :) Tror som sagt det blev för mycket och att jag blev mätt, tro det eller ej ;) Det kunde ske! Men det är nog bra att avvänja sig lite haha =)
Inget förbud men bara avvänjning ett tag.
Jag har sett färdigt Skam nu, igen. Tycker trean är sorglig och vemodig på något sätt. Att se på nära håll att någon mår så dåligt, är så osäker och gör "något annorlunda" men så är hans vänner med på det och bara stöttar. Då ville jag nästan gråta lite. Det är såna vänner man önskade alla hade:) Det är självklart att alla ska få vara med den de vill!
Haha ja men Vilde.. som när hon frågade Isak "det kanske är dumt att fråga men är du homosexuell?" Haha tror inte man frågar sånt riktigt =) Ja det är alltid tomt när serier tar slut... men då kan man se om ;) Haha . Undra vem som får nästa säsong :D

2017-01-07 @ 21:53:39
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0