Hemsk morgon

 
Uuh fyfasiken säger jag bara! Att ha två sjukhusbesök på en
och samma dag är inte att leka med, särskilt inte när första
besöket är blodtagning. Det togs massa olika blodprover
(6 fulla rör med blod), så ni kan ju gissa hur jag mådde efteråt..
När provtagningen pågått en stund blev jag extremt illamående,
yr, kallsvettig och var nära att svimma, så obehagligt! Blev
övervakad av personalen ett tag för säkerhetsskull innan de
släppte iväg mig. Efteråt var det raka vägen till caféet för att
få i mig kaffe och vila. Klockan 10 hade jag sen tid på nästa
sjukhusbesök, som gick bättre som tur var.


Nu är blodproverna tagna i alla fall och det är bara att vänta
på provsvaren för att se vad som ska åtgärdas och hur. Mitt
armveck ser hemskt ut just nu, ser ut som att jag blivit miss-
handlad då det är alldeles blått efter nålarna. Har haft lugna
timmar efter sjukhusbesöken då illamåendet sitter i.. Så det
blir en kväll med lillkillen i soffan framför Farmen och hoppas
att jag börjar må bättre.
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Ush det lät inte alls kul :(

sv. Ja det är verkligen mysigt med gravidmage! Men åh vad kul, älskar bebisar :)

2017-01-30 @ 16:13:05
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

usch, det hände mig i onsdags också när jag tog blodprover, fyfaaan vad äckligt. De lutade bak stolen och det var en hel mängd folk i kö och ändå fick jaag bara ligga där och kunde inte ta mig någonstans alls, haha >,<

Jag tror inte jag ska få psykologsamtal mer än en gång, tror det bara är KBT... och det är ju sååå jobbigt att jag måste tvinga mig till det för att alls orka mig dit, gick kbt för tvångstankar när jag var liten och fyfan! Men det hjälpte, man får se det så :)

2017-01-30 @ 16:52:52
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Nä fyy ingen bra start på veckan och dagen :(( Men nu får du vila och ta hand om dig =)
SV: jag är inte speciellt förtjust i smörgåstårta faktiskt men den var helt ok god :) Och glassefterrätten var god måste jag säga hihi :D Tycker om när man kan välja toppings själv.
Haha sådan är jag inte alls :) Stannar så länge som möjligt, hafsar ihop lite om jag ska göra något haha, är inte så kontrollerande av mig faktiskt :) Rätt spontan och "bara kör" :)
Jodå vi kommer snart ses igen, det är bara jobbigt när vi inte har ett bestämt datum. Men vi är snart där igen och så fyller ju Henrik nu i februari och då åker vi nog kanske dit och har kalaset :)
Matplatsen är både instagram och blogg jag följer SÅÅ Mycket bloggar genom bloglovin, det är nog min mest användna app :) Sitter alltid och läser bloggar, en favvosysselsättning. Och så säger du att du inte läser bloggar på mobiler.. mitt liv typ haha! ;)
Ja visst är det kul att maträtter blir till minnen:) Har också såna! Ja fy så obehgligt det såg ut med armen alltså :( Blä, har inget emot sprutor och så men sprutor i armvecket är inte så najs :// . Ska absolut se den filmen :) Nej han är från Skövde :D

2017-01-30 @ 18:55:35
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Carolina Thoor

Det är så tråkigt att ens patienter blir så blå efter blodprover, då det är viktigt att ta för att få reda på svar som kan hjälpa människan - men synd att det ser ut som om vi misshandlar dem. Tror också att stasandet har något att göra med att patienten blir så blå :/

Sv; ja, det förstår jag. Det gör jag med. Eller en utomlands resa eller bara en semester av något slag :D

Ja, men precis. Men jag tror faktiskt inte att jag någonsin kommer att skaffa mig en tatuering. Men man ska aldrig säga aldrig :D

Hm.. Ja, mycket sjukhus besök som jag förstår gör dig utmattad. Det kan inte vara roligt.... :/

Härligt. Jo tack, min helg har varit bra. Arbetade fredag-måndag, så hände inte så mycket under helgen. Under lördagskvällen hade jag och Niclas en mysig spelkväll, men annars har inget skett. Själv då? Vad har du haft för dig hemma hos din mamma? :)

2017-01-30 @ 20:26:18
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: JoJo

jag hoppas verkligen att du mår bättre imorgon gumman <3

sv; haha ja äntligen har jag köpt hem den! :D men har inte hunnit prova den än xD nej men gröt vet du ju att jag inte äter gumman xP har en frögröt här hemma som jag har fått från the healthy box, men är inget jag har provat än. vet inte om jag kommer göra det heller :P haha!!

ja tack!! jag håller också tummarna för att ingen sjukdom eller nåt annat ska sätta stopp för min träning nu på ett bra tag framöver :) vad skönt att din bristning/sträckning inte känns av längre. jag själv ska köra ben till helgen tänkte jag. då är det typ en månad sen jag tatuerade mig så då borde det inte vara någon fara :D

låter som att du har haft en mysig helg hos din mamma :) ja, igår var jag och resten av syskonen hem till mamma :) men innan det så var vi på kickoff :) så har jag även tränat i helgen och grejat lite och donat här hemma :) <3​​​​​​

2017-01-30 @ 20:41:23
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Tilda Barkselius

Usch vad jobbigt med två sjukhus besök på en dag :/

2017-01-30 @ 22:15:58
URL: http://nouw.com/tildabarkselius

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0