Therapy


Alla människor hanterar stress, ångest, depression, en dålig
dag etcetera på olika vis. Man får testa sig fram och se vad
som passar för en själv, vad som får dig att må bra/bättre.
Jag själv tycker att gymmet är bästa terapin för mig när jag
mår dåligt, har ångest, grubblar, är arg/ledsen och så vidare.
På gymmet glömmer jag allt runtom och fokuserar endast
på att mig och att lyfta vikterna. Det är inte alltid som ångesten
försvinner helt efter ett gympass men jag mår i alla fall alltid
bättre efter passet. Något annat som jag också ser som bra
terapi för mig är att måla i min vuxenmålarbok. Det är så av-
slappnande och samtidigt roligt att måla, gärna med musik
i bakgrunden. Verkligen terapi! Två helt olika terapisätt -
ett som är fysiskt tungt och ett som är rogivande och lugnt.
Vad ser ni som er "terapi" om ni har en dålig dag, ångest osv?

Kommentarer
Postat av: Erika

Att läsa en bok eller se på film är för mig avstressande :)

sv. Tråkigt att ni inte har Pinchos någonstans närmare!

2017-02-07 @ 18:44:08
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Petra

tack så mycket för tipset ska kolla in det

2017-02-07 @ 20:51:45
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Jag brukar för det första tänka mycket på andning, tio djupa andetag hjälper långt för mig :) Men sen träning givetvis. Älskar att träna, det gör så mycket för en, på så många plan.
SV: Hehe nä det är en bild från Närke men vi hade liknande mängd i Skövde nu :) Faktiskt, det kan man inte tro. Trodde inte det kunde snöa i Skövde men det kan det visst ;) dock vid fel tidspunkt haha!
Som jag minns maten var det superbra. Vi hade all inclusive så hotellet hade god mat, men vi åt ju även middag i stan, alltså på restauranger. Och då minns jag att jag tog en hamburgare haha, men den var god :) Dock det jag minns mest är att det var såå mycket vidlkatter och att en saknade öga, så jag var väl inte så sugen på min hamburgare :P Hahah!
Jag gick i trean så minns inte så mycket av shoppingen, tror dock inte jag handlade så värst mycket! Ville mest bada i poolen :D
Varken Henrik eller jag vill fara på semester bara för att sola och bada, utan vi vill se ordentligt, lära och upptäcka :) Prag verkar vara en så himla fin stad, hört mycket om den. Så därför funderar vi på det :) Hoppas vi kan komma ifrån så det blir av!
Nä men precis! Och så tänker jag att många många äldre är ju uooväxta på typ Skogaholmslimpa och oboy och inte är alla äldre överviktiga?? :) Det hjälpte som sagt mig mycket att tänka så :) Och både du och jag äter ju så bra den största delen av tiden, så om vi skulle äta mindre bra någon gång så gör det ju INTE ETT SKVATT, ärligt =) Ida Warg brukar ju säga 80/20 tänket och det tycker jag är bra! Och sen också när man tränar så hårt som vi gör, då kan man ju aaabsolut unna sig massa gott :) Man blir inte tjock av att äta en pizza, och man blir inte smal av att äta en sallad :) Balans är så viktigt, men det finns ju olika vägar att ta, som passar en bäst själv. Men förebilder var jätteviktigt för mig :)
Förstår det, och det är ju svårt tänker jag också eftersom att du bor själv.. För som mig har det ju också såklart hjälpt att Henrik och jag båda ska äta maten, H vill inte bara äta sallader och sådär, eller kvarg till lunch t ex. Mat ska lagas och ätas av oss båda liksom. förstår du ? =)
Men jag är övertygad om att du en dag kommer hitta din rätta väg och hitta styrkan att övervinna de dumma rösterna <3
Låter skönt att det jobbiga för veckan är gjort! Hoppas veckan är/blir bra för dig :)

2017-02-07 @ 21:30:51
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

jag har ingen strategi när jag har ångest. Hem och gömma mig i soffan typ... dricka vin. Typ så. Men jag hoppas få hjälp med det när jag får kontakt med psykiatrin, som sagt :) Har fått i läxa att börja äta lunch och att börja pulshöjande träning till dess. Vet inte hur jag ska klara det, men jag ska försöka.

Jag dammsög och skurade i söndags med grumme tvättsåpa och det doftar ännu gott i lägenheten :D :D

Priserna på Kreta var ganska samma som i Sverige, men det var 7 år sedan jag var där. Det fanns både stenstränder, "rullstensstränder" och sandstränder och helt okej utbud om man promenerade till Chania, den lilla orten vi bodde i hade mest små marknadsstånd :)

2017-02-08 @ 06:02:53
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Flisan

sv: så lite så :)

lyssna på musik får mig alltid att må bra!

2017-02-08 @ 07:49:51
URL: http://nouw.com/lifeandtv

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0