Tungt besked

Igår var en tung kväll. Läkarens besked var tungt att få.
Jag har försökt "förbereda" mig under helgen på att det kunde
bli detta resultat av den djupare utredningen men samtidigt är
det svårt att ta till sig. Det är svårt att acceptera. Det känns
lite som att vara tillbaka på ruta ett. Nu är det något nytt jag
ska lära mig att acceptera, leva med och försöka att inte
känna
skam över. Det är allt annat än lätt.. Fy bubblan!
Men på sätt och vis känns det skönt att jag nu har en
förklaring till mitt mående, att det inte bara är utmattnings-
syndrom och depression som orsakar det. Till följd av detta
besked har jag fått ännu mer medicin att äta och ikväll ska
första tabletten tas. Känns ju lagomt skoj att läkaren sa att
99% av de som äter medicinen blir extremt trötta de första
1-3 veckorna.. Huuh! Jag hoppas verkligen inte att jag
kommer må så dåligt som när jag åt Mirtazapin, fyfan. Jag är
så less alla mediciner, det blir bara fler och fler.. Här nedan
ser ni mina dagliga doser, och nu blir det 3 tabletter till per
dag
..


Det är en himla tur att jag spenderar kommande dagar hos
mamma och får stöd därifrån! Stort tack och en fet kram
även till mina fina tjejer Johanna och Nicole som också
alltid stöttar och finns för mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Detta klarar du, du är STARK! <3

Sv; Jag har köpt Estrellas nya Grillad paprika med vitlök och chili och ser fram emot att äta dom imorgon :D

Önskar dig en fin påsk!

2017-04-12 @ 22:10:02
URL: http://nouw.com/awesomecaroline
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Åh, det blev som du misstänkte alltså. Hoppas att det blir bättre med nya medicinen och att du kan klara dig bättre än någonsin. Kunskap är makt, nu VET du och vet vilka ramar du kan jobba inom. Heja dig och glad påsk!!

2017-04-13 @ 05:47:20
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Mamma Malin

Usch, alltid jobbigt med tunga besked. Men känns som att jag har missat något, vad har du fått veta?

2017-04-13 @ 10:49:30
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0