Choklad- och hasselnötscheesecake

Cheesecake, mums säger jag till det fikat/bakverket! Min favorit
är min nutellacheesecake, den är så himla god och enkel att göra.
Men nu tänkte jag tipsa om en choklad- och hasselnöts-
cheesecake.
Hittade receptet i en tidning. Den är väldigt god
och lätt att göra, testa vet jag!

Bild härifrån.

Ingredienser:
150 gram smör
300 gram digestivekex
500 gram philadelphiaost
85 gram florsocker
3 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
15 kulor nöt/chokladkonfekt, tex ferrero rocher
1 dl nutella

Gör såhär:
Smält smöret. Krossa digestivekexen i en bunke. Häll i smöret och
blanda ihop. Tryck ut smeten i en form med avtagbar kant (ca 23 cm
i diameter). Ställ kallt.

Rör ihop philadelphiaost och florsocker. Vispa grädde och vaniljsocker
i en annan skål tills grädden formar mjuka toppar. Vispa ner grädden
i färskost-smeten. Hacka 5 nöt/chokladkulor grovt, spara resten till
dekoration. Vänd ner hacket i färskostsmeten och häll över kexbotten.
Täck över formen med folie och ställ i kyl minst 6 timmar.
Smält nutellan i kastrull på svag värme. Låt svalna lite innan du brer
det över cheesecaken. Dekorera med hackade nöt/chokladkulor.

Kommentarer
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Ojojoj, det låter ju såååå enkelt och så himla gott :D

2016-09-09 @ 15:16:10
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Har bara gjort cheesecake någon gång men det blir såå gott, oavsett smaker =) Nutella har jag aldrig testat och inte den du skriver om heller..
SV: Ingen rolig dag igår! Men idag är det bättre precis som ja förutspådde :D Har varit och lämnat lite jobbpapper sen handlade jag, kikade i affärer och sen åkte jag hem och bakade =)
Ja när det lugnat sig sen får du ta en litet break och bara vila upp dig och vara hemma och göra sånt du gillar :)
Ja det ska bli hur kul som helst! :D Men vi sa Luleå på fredagen va? Det skulle passa mig med :) Kommer fram vid 12 så måste ju duscha och sådär men sedan kan jag :D
Vi hade tänkt åka hemåt egentligen men eftersom vi ska bort imorgon skulle det bli en omväg så vi stannar hemma, myser och äter kycklinctacos & naturgodis istället :D Vad ska du göra? :D

2016-09-09 @ 15:43:54
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Erika

Vilken dröm det där såg ut som :)

2016-09-09 @ 16:32:21
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Elsa

Mm vad gott det såg ut! :)

2016-09-10 @ 09:46:10
URL: http://nouw.com/elsahenriksson

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0