Tjejjourens 20-års jubileum

 
Helgen spenderades i Stockholm då jag var på Tjejjourens
20-års jubileum. Det var en stor ära att få representera Kalix
tjejjour och Norrbotten! Tänkte berätta lite kort om vad helgen
bjöd på för roligheter och så kommer bilder i ett separat inlägg.
 

I lördagsmorse ringde klockan 03.45 eftersom vårt flyg gick
väldigt tidigt och det tar en timme att köra till flygplatsen. Kaffet
var min bästa vän den dagen, tror jag drack 10 muggar.
Både flygresan och att ta sig med tunnelbana till Medborgar-
platsen gick bra. Jag fick ingen panikattack denna gång utan
jag lyckades hantera paniken som började komma på T-centralen.
Det har varit ett fullspäckat schema båda dagarna med roligheter
där vi delat med oss av hur vi arbetar i respektive tjejjour och
kunskaper och erfarenheter. Det har även blivit en del pyssel
och igår fick vi träna självförsvar vilket var riktigt roligt. Jag vann
även en vinst som jag är riktigt glad över (bild kommer).
 
 
På lördageftermiddag gick vi demonstationståg genom Stockholm
och det var så kul att se allt folk efter gatorna, på balkonger och i
fönster som applåderade åt oss. Vi hade poliseskort hela tiden både
framför och bakom oss vilket kändes skönt. Det behövdes då det blev
hetsig stämning ett tag, en kille kom fram och skrek hat- och
köns
ord åt oss och var påväg att slå till oss. Som tur var hann han
slå eftersom polisen snabbt ingrep. På lördagkväll var det mingel-
middag och fest med artister som uppträdde.
 
En kort sammanfattning av allt vi gjort dessa två dagar, men oj
så kul det har varit. Jag är så glad över att jag orkade med helgen
någorlunda, fick dock avstå vissa saker i programmet på grund av
sjukdomen men alla tjejer var fantastiska och stöttande. Nu är
jag full med ny kunskap och har massa idéer hur vi kan vidare-
utveckla Kalix tjejjour för att hjälpa tjejer på bästa vis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0