November-lista

1. Nämn tre positiva saker/ord om denna månad?
Det har varit en mysig månad då alla julsaker, pynt och sånt
har dykt upp i affärerna.
Jag har deltagit i två lotterier och vann på båda!
Jag har umgåtts med fina människor och skapat många
fina minnen.

2. Vad har varit det bästa denna månad?
Resan till Stockholm för att fira Tjejjourens 20-årsjubileum.

3. Vad har varit det sämsta denna månad?

Mitt mående. I början av månaden hade jag en sämre period
och det kändes som ett bakslag. När jag började må bättre så
fick jag extrem ryggvärk och kunde varken träna eller promenera
så fick vila i 2 veckor. Inte kul, det gjorde inte mitt mående bättre..

4. Bästa köpet denna månad?
Therese Lindgrens bok "Ibland mår jag inte så bra". Så intressant
då hon skriver om sin utmattningssyndrom, ångest, panik-
attacker osv. Jag kan verkligen relatera till allt och alla känslor
som hon beskriver.

 

5. Vad är det godaste du har ätit denna månad?
Fläskfilé med potatisklyftor och sallad. Yum!

6. Hur har ditt mående varit denna månad?

Som jag skrev så har mitt mående inte varit det bästa denna
månad.. Hade en sämre period i början av månaden och sen
började ryggen också bråka.. Som tur är mår jag bättre nu.

7. Vilken/vilka böcker har du läst denna månad?
Jag klarar fortfarande inte av att läsa böcker men jag har
bläddrat lite i Therese Lindgrens bok som jag köpte.

8. Vilka filmer/serier har du sett denna månad?
Bland annat Beck och Bond-filmer, sen i serieväg är det som
alltid The big bang theory, Criminal Minds och Numbers.

9. Bästa outfiten denna månad?
Den outfit jag hade i Stockholm på Tjejjourens 20-årsfest,
dock har jag raderat själva outfitbilden, haha..

 
10. Lägg upp någon bild som du har tagit denna månad.

 Fikamys med Maritha.
 
 Varit en del på Seskis hos mamma.

En av mina lottvinster: en hel gräddtårta. Jag som inte ens är så
förtjust i gräddtårta, haha!
 
Vårat plakat som vi gjorde till demonstrationen.

Min pärla!
 
Finaste mommo på mammas kalas 1/11. ♥
 
25/11 anordnade vi i Kalix tjej- och kvinnojour en ljusmanifestation i syfte
att hedra kvinnorna som dödats 2015 pga mäns våld.
 
Pyntade julgranen lagomt till första advent. Så mysigt!
 
Selfie.
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh, nu blev jag sugen på fläskfilé, haha ^^

2016-11-30 @ 16:02:34
Postat av: Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Kul att få läsa dina svar :)

2016-11-30 @ 16:12:57
URL: http://sofiawerlin.se/
Postat av: Therese

Härlig lista :D

2016-11-30 @ 17:20:54
URL: http://Misstossequeen.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Åh jag lider med dig som mått så dåligt. Mest lider jag med dig som inte klarar att läsa :(

2016-11-30 @ 18:21:29
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Amanda

Härlig lista! :D Får man sno den? :)

2016-11-30 @ 19:49:33
URL: http://amandalarsson.nu
Postat av: Flisan

sv: hehe okej jag gillar typ det mesta :P
så lite så :)

härliga bilder :)

2016-11-30 @ 20:11:21
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Natalia

så roligt att läsa :D

2016-11-30 @ 20:54:20
URL: http://nouw.com/nattis
Postat av: Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Svar; visst ja det är ju julkalendern imorgon med :D. Hoppas att den är bra detta året :)

2016-11-30 @ 22:49:22
URL: http://sofiawerlin.se/
Postat av: NICOLE

Känns som du gjort en hel del den här månaden:) Och mycket kul också :) Bra det! Jag har lyssnat klart på Thereses bok och den var superbra tycker jag :) Riktigt duktig och härlig tjej alltså.
SV: Haha åå men det är ju så härligt när man kan fynda sådär:) Bäst att passa på då!
Kan tänka mig att det var full fart:) Det förväntar jag mig på fredag med :D Lina fick ju nyss barn men jag tror allt hon är igång och sjunger :)
Självklart snapar vi! Jag ska vara aktiv från Stockholm nu också :D
Jo han måste ju göra guldbojen då och då, speciellt inför nya jobb som han söker. Typ simma några längder valfritt, simma med livboj, bogsera en person, dyka ner och hämta en docka och sådär. Nä fy så tidigt på morgonen och det värsta var ju också att det var så kallt :( Men jag vaknade kan jag ju säga i alla fall ;)
Fy vad jobbigt det låter. Utslag som typ ser ut som vita bubblor ell vad man ska säga? ;D För så såg det ut på mig. Men jag fick aldrig svårt att andas. Där går ju lite gränsen så då förstår jag att du inte velat bada i bassäng. Lite utslag kan man väl stå ut med tänker jag, de gånger man väl badar och så länge de inte gör ont, men blir det så med andning är det ju inte alls värt det utan mer obehagligt och olustigt.
Nä jag tänkte julhandla lite i Stockholm :) Sen har vi ju bra utbud i Skövde/Örebro så jag tänkte ta någon dag att gå och då blir jag nog färdig rätt snart skulle jag tro =)
Å men det är ju en jätterolig idé, så hon får öppna massa paket :D Det gjorde jag till Henrik när han bodde på Sandö, när han blev 20. Då fick han lite flytta-hemifrån-saker i en stor låda och jag hade slagit in allt så han fick väl typ 20-30 paket ;D En del små och en del större och dyrare :) Men det är kul tycker jag, och speciellt för den som öppnar:D Att det finns en tanke bakom men också såklart för öppningens skull :D Hoppas du får det mysigt hos mamma! Kramis

2016-11-30 @ 23:05:26
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0