Kallt

 
Dra mig baklänges så kallt vi har haft idag här i Kalix! -9 grader
visade termometern imorse men med isande vindar kändes det
mycket kallare. Haha vaknade till ordentligt i alla fall när jag stod
och skrapade bilrutorna tidigt imorse. Då jag vaknade tidigt
hann jag med ett biceps/tricepspass på gymmet, duscha och
äta frukost innan jag hade tid på sjukhuset. Höll på att frysa
ihjäl under promenaden dit och hem trots att jag hade yllesockar,
dubbla vantar, halsduk och pannband..
 
Eftermiddagen har jag spenderat inne i värmen i soffan under
filten. Tänt massa ljus, sett ett matlagningsprogram och
Midnattssol. Tv-tittandet fortsätter nu med The big bang theory
och sen väntar ett mumsigt kvällsmål innan sängen kallar.
Är alltid extra trött efter att ha varit på sjukhuset.
Hoppas ni får en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Inte kul med sjukhusbesök. Hoppas det gick bra! Annars lät din eftermiddag mysig, bara vara hemma i värmen med mys =)
Vi hade -4 idag, men det var inte så kallt faktiskt. Jag njuter verkligen av dessa dagar, snö och kallt men bara så mysigt =)
SV: Haha det var så galet gott så ord kan knappt beskriva ;) Det var min första lussebulle men aaabsolut inte sista. Tycker det är det godaste med julen ;) Jag orkar inte hålla på och vänta med massa saker, jag vill njuta länge av allt det goda =)
Det var en liten jobbutbildning bara, inget märkvärdigt och gav ingenting ;) men kul att gå iväg och träffa lite folk bara :)
Henrik är ute och löper nu men när han kommer hem ska vi fika på en nyttig kladdkaka som jag precis gjort (det är ju kladdkakans dag idag ;)). Har också smakat Skum tomte-Nocco'n idag. tyckte den var helt ok faktiskt, god :D

2016-11-07 @ 19:15:47
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Gabriella

Men usch så kallt!! -9 är ju helt sjukt!!

2016-11-07 @ 20:26:40
URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se
Postat av: Caroline

Även här var det riktigt isiga vindar och typ -6. Ovärt! Dessutom var min buss 25 sen så jag stod ute i 35 minuter och hackade tänderna :p Imorgon åker den tjocka vinterjackan på ;)

Var meningen att jag skulle träna ikväll men jag hoppade det och bjöd hit en vän för lite te och mys istället :)

2016-11-07 @ 21:07:41
URL: http://nouw.com/awesomecaroline
Postat av: Boel

Härligt att gymma :D Men låter kallt hihi!

2016-11-07 @ 21:12:14
URL: http://musicwithboel.blogg.se
Postat av: Hanna

hehe kanel använder jag också överdrivet av haha :D

2016-11-07 @ 21:48:26
URL: http://nouw.com/hannawahlberg
Postat av: Tilda Barkselius

Oj oj -9 är inte kul :(

2016-11-07 @ 22:00:37
URL: http://tilda.vione.co
Postat av: Petra

vad roligt att du tyckte om chokladen.

den chokladen köpte jag i ullared och åt på vägen hem sjuk god choklad synd att den inte finns på willys i min stad var egentligen ute efter polka chokladen av Marabou men den var slutsåld på ullared så retfullt men får hoppas den kommer in på mitt willys.

Ja det var rolig med en shopping dag i ullared men är helt slut nu efter dagen hittade nästan allt på min lista.

Ja bara 2 paket kvart sen är jag färdig med julhandeln i år. okej jag tycker det är alltid svårt att ge julklappar till föräldrarna då dom har allting typm men förra ¨året så gjorde jag en julkorg till mamma köpte rödvin, olika ostar, kex och mörk choklad då hon har diabetes och kan tala om att hon blev överlycklig för den presenten.

okej så är det för min familj också att vi bara köper till familjen sen när vi fira uppe hos farmor och farfar så ger vi inget utan bara köper något till julklappspelet så alla får ha med sig en present för en viss summa har kört med nu i 2 år och ska köra så i år också. så är det för mig också ska ge till familjen och till 2 kompisar sen kommer jag göra fudge och ger det till farmor och farfar samt till mina grannar kul och ge bort något som han har gjort själv samt mina julljus som jag gör personligen

2016-11-07 @ 22:37:33
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Petra

vad roligt att du tyckte om chokladen.

den chokladen köpte jag i ullared och åt på vägen hem sjuk god choklad synd att den inte finns på willys i min stad var egentligen ute efter polka chokladen av Marabou men den var slutsåld på ullared så retfullt men får hoppas den kommer in på mitt willys.

Ja det var rolig med en shopping dag i ullared men är helt slut nu efter dagen hittade nästan allt på min lista.

Ja bara 2 paket kvart sen är jag färdig med julhandeln i år. okej jag tycker det är alltid svårt att ge julklappar till föräldrarna då dom har allting typm men förra ¨året så gjorde jag en julkorg till mamma köpte rödvin, olika ostar, kex och mörk choklad då hon har diabetes och kan tala om att hon blev överlycklig för den presenten.

okej så är det för min familj också att vi bara köper till familjen sen när vi fira uppe hos farmor och farfar så ger vi inget utan bara köper något till julklappspelet så alla får ha med sig en present för en viss summa har kört med nu i 2 år och ska köra så i år också. så är det för mig också ska ge till familjen och till 2 kompisar sen kommer jag göra fudge och ger det till farmor och farfar samt till mina grannar kul och ge bort något som han har gjort själv samt mina julljus som jag gör personligen vad roligt att du tyckte om chokladen.

den chokladen köpte jag i ullared och åt på vägen hem sjuk god choklad synd att den inte finns på willys i min stad var egentligen ute efter polka chokladen av Marabou men den var slutsåld på ullared så retfullt men får hoppas den kommer in på mitt willys.

Ja det var rolig med en shopping dag i ullared men är helt slut nu efter dagen hittade nästan allt på min lista.

Ja bara 2 paket kvart sen är jag färdig med julhandeln i år. okej jag tycker det är alltid svårt att ge julklappar till föräldrarna då dom har allting typm men förra ¨året så gjorde jag en julkorg till mamma köpte rödvin, olika ostar, kex och mörk choklad då hon har diabetes och kan tala om att hon blev överlycklig för den presenten.

okej så är det för min familj också att vi bara köper till familjen sen när vi fira uppe hos farmor och farfar så ger vi inget utan bara köper något till julklappspelet så alla får ha med sig en present för en viss summa har kört med nu i 2 år och ska köra så i år också. så är det för mig också ska ge till familjen och till 2 kompisar sen kommer jag göra fudge och ger det till farmor och farfar samt till mina grannar kul och ge bort något som han har gjort själv samt mina julljus som jag gör personligen

aha okej hade för mig att du flyttade upp ditt.

okej kul att flytta upp nära till släkten

2016-11-07 @ 22:39:31
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Fast man blir trött av kyla och träning också :D :D Fast härligt trött, haha. Inte sjukhustrött.

Vad kul att maten lockade, det var verkligen dunderdundergott :D

Jag tycker också synd om oss i Umeå, det var så tidigt så plogarna var ju knappt bemannade än eftersom vintern brukar komma strax innan jul i vanliga fall. I sju dagar snöade det utan att traktorerna ens hann till ålidhem, det var verkligen spännande att försöka backa ut bilen igår >.<

Tre olika överfall med våldtäktsförsök, ingen fullbordad våldtäkt än... men alla tre på Ålidhem. Huuuu!!

2016-11-08 @ 07:50:40
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Flisan

sv: körde ett lugnt pass lite kondition ville inte gå för hårt ut lixom hehe :)

2016-11-08 @ 08:20:32
URL: http://nouw.com/fbb
Postat av: Amanda

Vad mysigt att spendera eftermiddagen under en filt med tända ljus! :)

2016-11-08 @ 08:21:49
URL: http://amandalarsson.nu
Postat av: Mamma Malin

Det lät som en ganska skön dag ändå. Här är det -5 för tillfället, får se om det blir lite varmare under dagen men jag gillar det :)

2016-11-08 @ 09:43:15
URL: http://www.mammamalin.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0