Recension Goodlife-bars

As you know så älskar jag Goodlife-proteinbars. De har ett högt
proteininnehåll på 16 gram och bra konsistens då de är mjuka men
ändå krispiga. Barsen mättar bra och innehåller endast ca 190 kcal
per bar vilket är lägre än de flesta andra proteinbars (som ofta
ligger kring 230 kcal). Kostar bara 13 kronor styck. I detta inlägg
tänkte jag recensera Goodlife-barsen som jag har smakat (vilket är
alla smaker förutom Blueberry delight).

♦ Caramel Coco
En blandning av choklad och caramel i denna bar. Den är precis
lika god som den låter! Jag gillar att micra den några sekunder
så den blir varm och smälter lite. Supergott!

 

Chocolate banana bliss
En rätt ny smak som kom ut i höstas. Den smakar precis som
skumbananer, yum! Sen är det ett chokladöverdrag och det gör
det lilla extra. Banan och choklad passar så bra ihop tycker jag,
och så även i detta fall!
Chocolate fantasy
Det är en väldigt tydlig smak av ljus choklad i denna bar. Den är
riktigt god och inte för söt eller mastig. Just denna föredrar jag
att värma i micron några sekunder, då blir det som en lite nyttigare
kladdkaka. Sjukt gott!
♦ Coconut dream
Tänk er godiset Bounty fast i en nyttigare variant, då har ni denna
bar. Yummie! Bra kokossmak och tillsammans med choklad-
överdraget går det inte att misslyckas. God!
 ♦ Creamy birthday cake
Den nyaste smaken som kom ut i mars. Den ska smaka som
prinsesstårta och vet ni? Den gör typ det. Var god och kan
tänka mig att köpa den igen.
 ♦ Crispy gingerbread cookie
Jag köpte denna kring advent med hög förväntning på att det skulle
vara en god proteinbar med smak av pepparkaka. God? Nej inte alls!
Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det men den var inte god
och smakade inte pepparkaka tyckte jag. Ingen hit hos mig.
 
♦ Mint temptation
Om ni gillar mint och after eight kommer ni gilla denna. Smakar
mycket mint och mörkchoklad. Jag är inte superförtjust i mint och
after eight så jag tyckte det blev lite mycket med denna. Åt bara
några tuggor sen tyckte jag det räckte.
 

♦ Nutty peanut

Den här är så himla god! Jordnötter, choklad och kola – smakar
precis som Snickers fast nyttigare. Verkligen sjukt god, ett riktigt
bra substitut till Snickers fast denna innehåller mindre socker
och mer protein.
 
Raspberry liquorice twist
Detta är min favorit av Goodlife-barsen, jag älskar den! Hallon och
lakrits möter varann och som pricken över i:et är det ett choklad-
överdrag. Gillar ni hallon och lakrits som mig så kommer ni älska
denna, farligt god! Köper alltid hem ett 15-pack av denna smak,
tröttnar aldrig.
 
♦ Salty liquorice sensation
Jag är en lakritslover, gillar både söt- och saltlakrits. Den här baren
är saltlakrits med ett chokladöverdrag. Jag som älskar lakrits tycker
om denna, men då det är en tydlig smak av lakrits tror jag det krävs
att du ska gilla lakrits för att tycka om den.

Kommentarer
Postat av: Tilda Barkselius

De här lät jättegoda ju var hittar man dessa?

2016-05-30 @ 16:09:49
URL: http://fluring.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0