Skärgårdsfestivalen

Efter att ha varit iväg sedan i torsdags kändes det så skönt när
jag klev in i lägenheten i eftermiddags. Borta bra men hemma
bäst! Har haft en bra helg på Seskis med strålande sol och
kokhett väder alla dagar. Tänkte skriva lite kortfattat om
helgen eftersom det har varit Skärgårdsfestivalen.
Bilder från helgen kommer i två separata inlägg!
 
 
I torsdags åkte jag och Diesel till Seskis under förmiddagen.
Eftermiddagen spenderade jag och mamma i Haparanda där
vi handlade mat och lite annat. Under kvällen fikade vi hos mommo
och "firade" att jag och mommo hade namnsdag (Johanna).


Fredagsmorgonen startade jag med 6 km promenad och sen
solade jag hela dagen och "laddade batterierna" inför kvällen.
Det var Skärgårdsfestivalens pubafton med buffémat, livemusik
och alkohol. Det var god mat och trevligt sällskap men vid 20-tiden
började det komma mer folk och jag blev väldigt trött av allt folk,
sorlet och den höga musiken.. Det blev för mycket för mig, jag
började må dåligt och fick ångest och stressen kom, så vid 21 gick
jag hem. Resten av kvällen myste jag med Diesel i sängen framför
en film, det fick mig att må bättre.


lördag var det familjedag på Skärgårdsfestivalen. Väldigt
mysigt och roligt att vara där. Det var loppmarknad, fikaförsäljning,
musikunderhållning och i år hade de även ordnat hoppborg,
sumobrottning och sockervadd/popcornförsäljning till barnen.
Det var även sjösättning av Seskarö-båten, vilket var kul att se.
Under kvällen grillade vi och hade det mysigt hemma med godis,
ostbågar och en film.


Denna söndag startade med promenad följt av några timmars
solande. Så himla härligt väder! Efter att ha ätit middag hos
mamma åkte jag och Diesel hem till Kalix igen. Här har det blivit
massa fix som alltid när man varit bortrest. Packat upp väskan,
fyllt medicindosetten, sorterat tvätt och liknande. Nu blir det en
lugn kväll framför tv:n, väntar att Morden i Sandhamn ska börja
21.00, både filmerna och böckerna är så bra!
 
Seskisbron.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Va kul! Vilken fin bild :)

2016-07-24 @ 19:35:03
URL: http://nouw.com/elinsfoto
Postat av: Alice

Åh ja, vädret är inte dåligt! Lite väl varmt kanske?

2016-07-24 @ 19:51:55
URL: http://www.alicem.devote.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

nice :D

2016-07-24 @ 23:39:26
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0