Fredagsmys

 
Fredag innebär fredagsmys, det är obligatoriskt. Har fyllt på
kylen med massa frukt - äpple, banan, melon, vindruvor, persikor -
you name it. Det går sjukt mycket frukt här hemma, det är ju så
himla gott! Gick förbi godishyllan på affären och tänkte att jag
skulle köpa lite då det är fredag, men jag lyckades hålla mig och
det känns så bra! Jag har ju inte ätit godis på flera dagar och känner
inget sug heller så då är det onödigt att köpa det, bättre att hålla
sig till frukt, kvarg och andra godsaker som är nyttigt. Hade tänkt
äta caseinpudding ikväll- det är ju så gott, men kände att jag vill
variera det litegrann så under eftermiddagen har jag experimenterat
fram en nyttig chokladkaka med caseinet istället. Den står just nu
i kylen och gottar till sig så kan inte ge något utlåtande om den ännu.
Har tänkt äta den tillsammans med lite vaniljkvarg och frukt. Tror det
blir riktigt gott! Nu ska jag slå på ett avsnitt av Person of interest och
dricka en mugg kaffe innan det blir filmtittande och äta chokladkakan.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Åh så mysigt, gott med chokladkaka!!

2016-07-08 @ 19:59:31
URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se
Postat av: NICOLE

Mums med massa frukt :) Vi var och handlade lite idag men ingen frukt då vi knappt kommer vara hemma i helgen. Får ta det på söndag istället =)

SV: ska absolut lägga ut receptet på den för jag tyckte den var god :)
Ja sådana kommentarer är nog väldigt vanliga. Folk vill säkert bara väl men så låter det bara så fruktansvärt nervärderande. Förstår att man blir osäker, känns som förminskande att lägga en sådan kommentar.
Jag var på Kreta och det var otroligt vacker natur och miljö, fina hus och ja allt det där man vill se, vita stränder och turkost vatten :)

Haha jo men jag är ju också det, har ju alltid klarat av skolan väldigt bra och även min utbildning nu det är därför det känns som osäkert haha för alla tror att jag nog pluggat in allting .. Och jag har ju pluggat så jag hoppas det sitter men allt beror ju på frågorna och sen nervositet, man måste ju verkligen läsa frågorna noga :)
Ja tack min fredag har varit fin, först tidigt pass på jobbet och sen har vi handlat, varit till stugan och nu packar jag för jag ska snart åka till farfars stuga, över helgen :D Hoppas du får en bra helg fina!

2016-07-08 @ 21:07:13
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

jag käkade godis igår, men det var inte så gott som jag minns det :P Frukt är lurigt för mig, är så allergisk mot så mycket. Äpplen, persikor, gröna druvor, nektariner, aprikos, kiwi, drakfrukt, päron, jordgubbar... tål typ bara banan, melon och röda vindruvor just nu..!

2016-07-09 @ 10:07:15
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0