Sega muffins

Jag älskar att baka som många av er säkert redan vet. Sega muffins
är en stor favorit. Det är väldigt lätt att göra och går fort, samt att de
blir sega och goda varje gång. Trots att jag har gjort dessa muffins
hundratals gånger så har jag inte publicerat receptet här på bloggen,
därför kommer det nu. Bättre sent än aldrig! Receptet ger 12 st.
 

Ingredienser:
100 gram smör
2 ägg
1½ dl vetemjöl
2½ dl strösocker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
Ev. 12 noblesse-choklad att garnera med

Gör såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Smält smöret. Vispa ägg och strösocker
vitt och poröst. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Häll det
sedan i äggblandningen tillsammans med det smälta smöret, rör om.
Häll smeten i muffinsformar, fyll 2/3 av formen. Grädda mitt i ugnen
cirka 10 minuter. Grädda inte för länge, muffinsen ska vara sega
och kladdiga när du tar ut dem, inte torra!

Tips: När muffinsen är gräddade kan du lägga på en noblesse-
choklad på varje muffins
om du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0