Hemgjorda köttfärsbiffar med currybulgur

Det här mina vänner, hemgjorda köttfärsbiffar med currybulgur,
är en stor favorit när det kommer till maträtter. Så gott och
dessutom nyttigt! Därför tänkte jag bjuda på mitt recept så ni också
kan testa att göra maträtten.
 
 
Ingredienser:
500 gram blandfärs
1 ägg
1 lök
3 msk chilisås
1 tsk salt och peppar

Bulgur
Curry
Wokgrönsaker

Gör såhär:
Börja med köttfärsbiffarna. Finhacka löken. Blanda blandfärs, lök,
ägget, chilisås och kryddorna i en bunke. Forma smeten till biffar.
Stek i stekpanna på medelhög värme, några minuter på vardera sida.
Koka under tiden bulgur enligt anvisningar på förpackningen, men ha
i curry (välj själv hur mycket) när du häller bulguren i vattnet. Koka
wokgrönsaker i en annan kastrull cirka 4 minuter. Servera och njut!

Kommentarer
Postat av: johanna

mums!

2016-01-04 @ 19:04:23
URL: http://nouw.com/jaxel
Postat av: Olivia Ward's blogg

Men väldigt god mat, ser jättegott ut! Btw så blev jag verkligen imponerad när du sa att du haft din blogg i 10 år, wow! Att du orkat :D

2016-01-04 @ 22:17:21
URL: http://www.nouw.com/oliviaward

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0