Lista 2016

Den här årslistan har jag fyllt i de senaste åren så självklart gör
jag det även i år! Vet att det ännu är ett par dagar kvar av 2016
men jag gör listan ändå eftersom hela året nästan har gått.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag började äta anti-depressiva mediciner i sommar.
Men jag träffade också finaste Nicole i september för första
gången efter att ha bloggat med varann och haft kontakt i 10 år! ♥

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?.
Mitt nyårslöfte var att fortsätta träna och utvecklas inom det.
Det är något som jag har hållt väldigt bra tycker jag! Jag har
gjort framsteg inom både träningen och med min hälsa.

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Flera stycken faktiskt, så himla kul!

4. Dog någon som stod dig nära?
Inte någon som stod mig jättenära men mammas granne,
en äldre man på 91 år. Han hade vi rätt bra kontakt med.

5. Vilka länder besökte du?
Tråkigt nog blev det bara Sverige och Finland.

6. Är det något du saknat år 2016 som du vill ha år 2017?
Att må bättre psykiskt. Nästan hela året har präglats av
psykisk ohälsa på grund av utmattningssyndromet, depression
och ätstörningsproblemen och allt som dessa sjukdomar medför.

7. Vilka datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
♦ 5/1 - Dagen då jag lämnade södra Sverige och flyttade från
Borås till Kalix.
♦ 11/1 - Första jobbdagen på gamla jobbet som bistånds-
handläggare. Jobbade där 2012-2013 medan jag pluggade
så var kul att komma tillbaka igen.
♦ 6/5 - Jag köpte min första bil och fick hämta den från bil-
affären. En splitterny Kia Rio special edition -16. Kärlek!
♦ 14/6 - Dagen då jag kraschade totalt i utmattningen. Efter
flera månader med både fysiska och psykiska utmattnings-
symptom orkade kroppen inte kämpa mer utan kollapsade.
Nu har det gått över 6 månader sedan dess och jag är
fortfarande sjukskriven för utmattningssyndrom och depression.
Det är fortfarande mycket som inte fungerar i kropp och hjärna..
♦ 6/9 - Jag såg Nickelback live för andra gången, wiie!

 
 
8. Vilken var din största framgång 2016?
Jag tänker på två saker som jag ser som framgångar.
Ett: Träningen. Jag har utvecklat min fysik och ökat muskel-
massan, ökat i styrka och tagit flera PB i diverse övningar.
Två: Att jag erkände för mig själv att jag har ätstörningsproblem
och att jag har gjort framsteg inom det området genom att våga
äta mer, äta onyttigheter osv. Det är fortfarande mycket att
jobba med men det går framåt.

9. Största misstaget?
Att jag stressade så mycket på jobbet och ville vara duktig,
inte samla massa ärenden på hög osv. Det ledde till att jag
blev väldigt sjuk och utbränd för andra gången. Denna gång
blev det mycket värre än sommaren 2015..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har haft några förkylningar och ont i ryggen, men mest har
2016 innefattat psykiska sjukdomar: utmattningssyndrom,
depression, ätstörning.

 


11. Bästa köpet?
Helt klart min bil som jag köpte i maj. Åh vad jag älskar den,
min pärla!

 

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen, haha rätt logiskt med tanke på att den är splitterny.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
När jag fick se Nickelback live igen. Men även när jag
hämtade bilen från bilaffären och fick bilnycklarna i handen,
den känslan som kom då är obeskrivlig!

 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016?

Det är många men dessa låtar har lite mer betydelse än andra.
♣ Theory of a dead man - Angel.
♣ Miriam Bryant - Stationen.
♣ Aranda - Another day.
♣ Fall out boy - Centuries.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. De första tre-fyra månaderna i början av året var jag
gladare eftersom jag flyttade upp till norr och kom nära släkten
igen samt för att jag var tillbaka på Soc bland mina gamla kollegor.
Men sen fick jag allt mer fysiska och psykiska besvär och mådde
inte bra, och i juni kraschade kroppen och orkade inte mer.
Så resten av året (7 månader) har jag kämpat med utmattnings-
syndromet, depression, ångest, panikattacker och ätstörningen.
Det har varit (och är fortfarande) väldigt hårt och kämpigt, jag
har mått piss, så 2016 har varit ett väldigt tufft år.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Lyssnat på kroppen.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat mindre på jobbet. Då hade jag antagligen inte blivit
utmattad igen.

 


18. Hur tillbringar du julen?
Kommer vara hos mamma över juldagarna. På sälva julafton
är vi hela släkten hos moster, det är tradition.

19. Blev du kär i år?
Ja det blev jag.

20. Favoritprogram på tv?
The big bang theory och Criminal Minds, älskar de serierna!

21. Bästa boken du läste i år?
På grund av utmattningssyndromet klarar jag inte att läsa böcker
och har inte gjort det på många månader.. Men i våras när jag
kunde läsa så tyckte jag om Mari Jungsteds böcker.

22. Största musikaliska upptäckten?
Movits!. Innan jag blev tillsammans med P hade jag typ aldrig
hört någon låt med Movits.. Men P lyssnade mycket på dem
både hemma och i bilen, så tillslut började jag gilla deras låtar.

23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En träningsmatta och pengar.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Better Bodies-tights.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Då var jag och mamma till Soc och bjöd kollegorna på fika,
både för att jag fyllde år men också som avsked eftersom min
tjänst skulle upphöra 30/9 och jag var sjukskriven så visste att
jag inte skulle komma tillbaka innan dess.

 

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Åh ja! Om jag inte hade haft denna förbannade utmattning och
allt som den medför med ångest, depression, panikattacker, att
ha extremt dåligt minne, ingen koncentration, inte klara att läsa
osv.. Då hade det varit ett bra år.

27. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Mjukis-stil helt klart, haha! Eftersom jag varit sjukskriven sen
juni och gått hemma så har jag sällan behövt klä upp mig, så
det har mest blivit att gå omkring i mjukisbyxor.

28. Vad fick dig att må bra?

Att umgås med mamma och såklart min älskade Diesel. ♥
 
 


29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Svarar väl som varje år, Vin Diesel.

30. Vem saknade du?
Melissa och Emma från Borås. Även fast vi har kontakt via
telefon och sociala medier så finns en stor saknad, att inte
kunna träffas och ha myskvällar, shoppa tillsammans, fika och
sånt som vi gjorde när jag bodde i Borås.


Kommentarer
Postat av: MALIN

Såååå härlig lista! Jättekul att läsa igenom :) Kram

2016-12-17 @ 15:47:25
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: JoJo

så kul att läsa om ditt år gumman :)

sv; jaa, snart är årets bästa dag här!! :D <3 jajemänsan, klart jag ska. ska du också det? :)

usch vad jobbigt att kroppen inte vill fungera som den ska än :( jag hoppas verkligen att du kommer må helt bra snart igen gumman <3

ja jag önskar också att jag kunde åka dit varje december. det hade varit så mysigt! :) tiden går sjukt fort. tänk snart är det här året också över :o jag är helt säker på att vi skulle ha kul tillsammans om vi sågs. så ja, vi MÅSTE ta och styra upp nåt <3

jag vill inte jinxa detta nu men jag känner mig bättre faktiskt. i alla fall med hostan och det känns ändå som att jag har mer energi nu. jag hoppas att det beror på allt jag har stoppat i mig. alla vitaminer, hostmedicin, kang jang, c-vitamin, ingefära, honung, citron osv.. haha xD ja men precis, det kan ju vara väldigt farligt för äldre. är därför jag inte har åkt hem till min mormor med produkter hon har köpt av mig. vill inte riskera att smitta henne och framför allt inte nu innan jul. men måste nog åka dit i veckan så hon får grejerna innan julafton :o åh vad skönt att höra att hon har repat sig, jag håller tummarna att det fortsätter så också för henne :)

igår blev det lugnt hemma bara. var och postade julkorten och hämtade ut ett paket på posten. sen blev det lite mys framför en disneyfilm med lite godis :) vad gjorde du själv igår gumman? <3

2016-12-17 @ 16:38:56
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Flisan

sv: åh va kul, det är verkligen en grymt bra serie :D

jag håller med, går typ jämt i gymkläder :P

2016-12-17 @ 17:22:00
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: NICOLE

Iiiingenting om 16 sep när du träffade mig :((( Haha nää skojade bara <3 Både härlig och "tråkig" lista. Det har inte varit ett helt lätt år för dig :( Håller tummarna för att nästa år blir ditt år!

SV: Ja det är skillnad på söder och norr :) Både på sommaren och vintern. Jag som älskar mörkret trivs ju så bra uppe i norr. Dock får jag som jag sagt tidigare inte med min Henkan upp , om vi skulle flytta. Men han har gått med på att ha typ ett sommarhus där uppe iaf :D Alltid något!
Hihi kul att de saknat dig, och lagt märke till att du inte varit där :D Eller jag vet inte hur många det är som gymmar där men ... du förstår nog ;)
Men idag har du minsann sett lite Skam :D Hihi vi får se vad du säger sen när du kommit in några avsnitt i serien.:) Nu finns ju även Säsong 2 med svensk text på svt play, det gjorde den inte när jag började så jag fick se på norska. Även fast det inte är jättesvårt så var jag ett frågetecken under ett par delar ;D
Låter mysigt! =) Idag har vi haft besök av Henriks pappas familj, bjussat på god mat och så. Imorgon har vi inga planer för ännu :O Så olikt oss men det kanske är bra det! =)

2016-12-17 @ 17:37:25
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Flisan

sv: haha ja man blir beroende vill att den fjärde serien ska komma nu haha :P

haha samma :P

kul läsning :D

2016-12-17 @ 17:57:01
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: MALIN

Svar: Haha det blev ingen träning idag... Fastnade hos min bästis i Helsingborg! Får försöka hinna med ett pass imorgon istället! Hoppas du får en bra lördagskväll :) Kram

2016-12-17 @ 18:21:30
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Tilda Barkselius

Himla kul att få läsa om ditt år!

2016-12-17 @ 21:00:14
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Carolina Thoor

Åh vad roligt! Den här vill jag också gärna göra då det börjar närma sig mot årets slut :D

Sv; ja, håller helt med om det! Håller helt med om att det har varit segt på den fronten med att se på årets julkalendern. Men ja, det får jag också ta och göra! Den verkar hur mysig som helst ju :)
Härligt! Hörde att du slog bänkpresset som du hade som mål. Grattis :D
Ja, det var super skönt att få träna nu. Dock gjorde jag inte det idag. Men får ta igen det imorgon eller nästa vecka! :D

Tackar! Det hoppas jag med. Och att personalen är väldigt välkomnade och otroligt trevliga :)

Ja, den där gnagande känslan i bröstet är heller inte kul. Och inte plastbiten i halsen heller :/ jo tack, ångesten är skönt nog borta nu. Men det höll ändå i sig tills jag skulle gå och lägga mig. Det var faktiskt oerhört jobbigt!
Ja, man måste hitta sina sätt att bli av med ångesten. Man kan inte alltid gå efter vad typ google rekommenderar eller liknande. Har i alla fall aldrig hjälpt mig eller tips från psykologer :P

2016-12-17 @ 21:32:10
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja får hoppas det blir bättre när jag pratar med vårdcentralen på måndag

Jag tänkte på en sak är det farligt att dö? Om man dör när man är gammal?

Jodå det var bra men jag vet inte riktgt om jag blev magsjuk har haft ont i magen hela dagen och nu ikväll har jag kräks så får hoppas inte dt blir värre bara

2016-12-17 @ 22:04:33
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: NICOLE

SV: Ja det hade vi verkligen :D Och ja precis, det var för att de skulle komma som jag fixade med efterrätten i fredags. Pannacottor ska ju gärna stå i kylen och gotta till sig länge, länge =) Jag har för mig att jag testat att göra fudge av skumtomtar men kan inte minnas när det var. Eller så har jag bara ätit det och inte gjort det? Minns inte men får starkt för mig att jag gjort något av det ;D
Haha det var inte alls meningen att det skulle bli så, men känner nu i efterhand att det känns som att jag.. hm vet inte.. Nä det var iaf inte menat så, utan jag har ju följt dig och vet ju att ditt år präglats av massa tråkigheter. Det var väl bara att jag kände att det var en positivt och kul händelse som iaf hände under året =) Men såg mitt namn där nu iaf, fint <3
Kan tänka mig att det är jättefint där på sommaren. :) Vi får se var vi hamnar med stugan ;)
Kul att du gillade Skam :D Har du några favoritkaraktärer än? =) Jag tycker det är kul att få följa Evas perspektiv i första och så Noora i andra och Isak i tredje, kul att följa dem en och en, men man undrar ju hur det gick närmre för Eva sen t ex, även om man får se litegrann :)
Vad heter det gym som du är på? För Henriks kompis som han pluggade med jobbar som instruktör på ett av dem :) Kalix är ju inte såå stort ändå så du borde ju veta vem hon är, men när vi innan pratat lite smått om henne så har du inte vetat vem hon är.
Hoppas du också får en fin & lugn fjärde advent, <3

2016-12-18 @ 14:11:55
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

Jag har en sådan där lista tidsinställd framåt, fast inte samma lista för min frågar om nyår och lite sånt också. Jag är peppad på ett nytt år, ser att du också är det. Det ska bli förändrat till det bättre, det är jag bara så himla övertygad om!

2016-12-19 @ 06:09:13
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0