Jullista

Jul på Liseberg 2015.
 
När börjar du julpynta?
Brukar sätta upp julpyntet någon dag innan första advent,
men julgranen brukar jag sätta upp kring lucia eller någon
dag efter. I år satte jag dock upp allt till advent, kunde inte
hålla mig, hihi.

Brukar du julbaka, vad i så fall?
Jag älskar att julbaka, det är typ det bästa med julen!
Eftersom jag gillar att baka så blir det många olika sorter,
bland annat lussekatter, saffranskladdkaka, pepparkaksmuffins,
knäck ibland, chokladsnittar och rocky road-godis.

 
Bästa jullåten?
Julen är här. Älskar den låten!

Firar du lucia?
Ja det skulle man väl kunna säga. Jag ser alltid luciafirandet på
tv och brukar äta en lussebulle samt dricka glögg. Tradition!

Vad önskar du dig i julklapp?
Träningsrelaterade produkter som träningskläder och protein-
pulver men även pengar och presentkort.

Vad är det godaste på julbordet?
Jag är rätt kräsen när det kommer till julmat och äter inte så
många sorter men Jansons frestelse är yummie!
 
En del av julmaten som jag och mamma
hade förra året i Borås.


Firar du advent?
Jo tycker det är mysigt, blir som en nedräkning till julafton.
Brukar tända adventsljusen och äta en lussebulla varje advent,
haha.

Har du någon chokladjulkalender?
Haha jajemän, varje år! Tycker den chokladen är så god!
 
Vad gör du dagen innan julafton?
Då brukar jag alltid baka något, lyssna på julmusik och på
kvällen är det uppesittarkväll, då brukar jag spela bingo, äta
julfika/godis och dricka glögg. En så mysig kväll och tradition!

Vad tycker du om julen?
Jag älskar julen! Hela decembermånad egentligen, tycker det
är så himla mysigt med advent, lucia, jul, nyår och allt firande,
bakningen, julpyntet, stämningen osv. Årets mysigaste tid!

Äter du mer onyttigt kring jul än övrig tid på året?
Ja absolut! Det slinker ner en hel del julfika och godis, hihi.
Men jag brukar tänka att det bara är jul en gång om året och
då får man fira det och äta ordentligt.

Blir det någon skillnad denna jul jämfört med förra året?
Förra året var jag och mamma i Borås och firade på två.
Jag hade ingen semester och skulle flytta hit till norr 2 veckor
efter jul så vi hade fullt upp med flyttpackning. Drabbades även
av matförgiftning och låg i kräksjuka hela jul och nyår.. En jul
som jag inte glömmer i första taget!
 
Inte varje julafton som ser ut såhär, haha!
Julen 2015, flyttkaos i Borås då jag skulle flytta till Kalix.

Hur firar du julafton?
Vi brukar fira hela släkten hos min moster. Äter julmat vid 14,
sen ser vi Kalle Anka, tomten kommer och efteråt är det fika.
På kvällen brukar jag och mamma se Svensson Svensson
och Tomten är far till alla barnen som alltid visas på tv,
samtidigt som vi dricker glögg och äter julgodis. Julafton är
så mysig och jag gillar våra traditioner!
 

När plockar du bort julpynt?
Det brukar bli i början av januari, typ 5-6:e.
 

Kommentarer
Postat av: Natalia

Så roligt att läsa :D

2016-12-11 @ 18:27:49
URL: http://nouw.com/nattis
Postat av: Erika

Vad kul att läsa :)

sv. Ja men Ullareds väskor är faktiskt oftast ganska bra :)

Jag hejade på Rebecka förstås, men det ska nog gå bra för henne också!

Lät som du också hade en fin lördag :)

2016-12-11 @ 19:18:54
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: MALIN

Sååå härlig lista att sitta och läsa igenom :) Kram

2016-12-11 @ 20:16:51
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: MALIN

Svar: Jag måste verkligen sätta igång med träningen igen! Har inte tränat sedan i somras. Är verkligen helt slut så fort jag kommit hem från jobbet haha. Får försöka tänka på att jag leker så mycket med barnen så att det också bränner ;)
Tack fina du! Hoppas du också haft en härlig söndag! Jag har bakat en massa med mina föräldrar här hemma, och umgåtts lite med min bror och hans sambo! Vad har du hittat på? Kram

2016-12-11 @ 20:17:55
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Boel

Härlig lista!

2016-12-11 @ 21:04:46
URL: http://musicwithboel.blogg.se
Postat av: Tilda Barkselius

Himla mysig lista!

2016-12-11 @ 21:28:39
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Hanna

kul att läsa! :)

2016-12-11 @ 21:31:51
URL: http://nouw.com/hannawahlberg
Postat av: Petra

kul lista får jag kopiera den?

ja det ska blir sjukt roligt längtar ihjäl mig nu till april ja samma sak för mig också hoppas verkligen vi besöker madame tussauds

ja det var bra finalen tyckte jag.

tack detsamma har varit en lugn dag för min del

2016-12-11 @ 21:54:20
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: miningalinn

Håller helt med dig om bästa jullåten!😃

2016-12-11 @ 22:33:31
URL: http://nouw.com/miningalinn
Postat av: Petra

sv ja det är jobbigt skäms för detta tycker det känns som folk stirra på mig. ja tyvärr gör det men fundera på om jag ska börja äta kosttillskott mot hår,hud,naglar men vet inte vilket ska jag äta har du något bra tips på sånt?

okej tänkte tagga dig i min blogg om listan då jag förstod att du hade gjort den själv

2016-12-12 @ 13:39:17
URL: http://brunetpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0