Årssammanfattning 2016 - del 2

Här kommer del 2 av årssammanfattningen för 2016.
Detta är månaderna juli - december.
 
Juli
Jag var sjukskriven hela månaden och mådde fortfarande väldigt
dåligt och var trött. Var rätt dåsig av dåvarande sömntabletter
som alltid gav "hangover" dagen efter. Diagnostiserades även
med depression under denna månad, och inte bara utmattnings-
syndrom som tidigare. Det var oerhört tungt och jag levde länge
i förnekelse (och har inte riktigt än idag, ½ år senare, helt acc-
epterat depressionen). Fick anti-depressiva mediciner, och jag
kände mig dålig och skämdes så för att ha fått diagnosen och
"psykmediciner". Försökte ta promenader och gymma när orken
fanns. Gymmet var (och är) min terapi. Det var fint väder och
jag solade mycket då jag inte hade ork till så mycket annat.
Var på Skärgårdsfestivalen på ön. Träffade K i slutet av juli.
 
 
 
Augusti
Sjukskrivningen fortsatte och jag fick en ny starkare sömn-
medicin. Mådde extremt dåligt i början av månaden och låg
mycket i sängen. Spenderade mycket tid med K när jag
mådde bättre. Bio, middagar, filmkvällar, promenader, alla
pratstunder och allt vi gjorde tillsammans - det är mycket fina
och roliga minnen. ♥ Var på 9-årskalas hos guddottern Wilma.
 
 
 
September
Sjukskrivningen fortsatte men den anti-depressiva medicinen
Sertralin började hjälpa och jag fick mer livslust, började känna
känslor igen, fick lite mer energi och orkade gymma mer. 6/9
åkte jag och mamma till Stockholm för att se Nickelback. Hade
ett bra dygn i huvudstaden. 14/9 fyllde jag 25 år, wiiie! Hade kalas
för släkten, samt var en dag till jobbet och bjöd på fika eftersom
jag inte hälsat på dem alls sen jag blev sjuk samt för att min
anställning upphörde 30/9. I slutet av månaden träffade jag
finaste Nicole för första gången efter att ha bloggat med varann
i 10 år. Goaste tjejen! ♥ Bestämde mig för att börja engagera
mig ideellt i Tjejjouren så gott jag orkar för att ha något att göra
och komma ut ibland och inte bara vara hemma.
 
 

Oktober
Fortfarande sjukskriven. Fick börja med en till anti-depressiv
medicin, Mirtazapin. Det kändes som ett stort bakslag och jag
blev så ledsen och arg. Mådde sjukt dåligt av att äta båda anti-
medicinerna och hade gräsliga biverkningar. Kände mig kanonfull
hela tiden och var konstant yr, hade tunnelseende, noll reaktions-
förmåga, extremt trött, ingen aptit, kunde inte gymma eller köra
bil, knappt gå ut. Låg i soffan hela tiden.. Fick sluta med den
medicinen efter 2 veckor och istället öka dosen Sertralin. Då blev
jag mer människa igen. Började gå till sjukhuset varje vecka.
Ordnade en överraskningsdag för mamma i Luleå som födelse-
dagspresent, jag bjöd på middag och bio. Mysig dag! I slutet av
månaden åkte jag och två andra tjejer från Tjejjouren på utbildning
en helg. Det var kul och intressant men jag var extremt trött både
under och efter utbildningen.
 
 

November
Sjukskrivningen fortsatte, mitt mående var sämre i början av
månaden och jag spenderade mycket tid med mamma för att
tänka på annat. Drabbades även av rejäl ryggvärk och kunde
knappt gå eller böja mig, så det blev 2 veckors vila från gymmet
och promenader. Tungt då det är en terapi för mig.. 1/11 fyllde
mamma år och vi firade med kalas och massa godsaker.  I mitten
av månaden åkte jag och Angelica till Stockholm för att delta vid
Tjejjourens 20-årsjubileum. Hade väldigt kul men det blev också
väldigt jobbigt då jag blev väldigt trött av alla intryck, allt folk osv.
Lagomt till advent åkte julpyntet fram, julklappar handlades och
det kom ordentligt med snö, så mysigt!
 
 

December
Den 15/12 har jag varit sjukskriven ½ år.. 4/12 fyllde mommo
90 år vilket firades med öppet hus. Jag lyckades ta PB i både
ben- och bicepsövningar och träningen gick bra. Har varit
barnvakt åt guddottern och hennes bror, julbakat och haft
mysigt med mamma. Det blev många timmars målande i min
målarbok under månaden. Jul firade jag på Seskis med släkten.
Bio och ett restaurangbesök hann jag också med i december.
Imorgon är årets sista dag och den ska jag spendera här hemma
i Kalix med mamma, äta gott och ha det trevligt.
 
 

Kommentarer
Postat av: JoJo

kul att få läsa andra och sista delen med av ditt år. trots sjukskrivningen så har du ju varit med om väldigt mycket positiva och bra saker med ju! :D

sv; kul att du gillar inlägget :) jag hoppas du kommer tycka att det är bra med torrschampoo. jag skulle seriöst inte klara mig utan det xD hahah!

haha är bra att du försöker korta ner kommentaren lite. dom blir ju rätt långa våra kommentarer ^^
ja tack, jag hade en jättefin helg med god mat, lite godis tack och lov och massa mys med släkt och familj :) hoppas du också hade en mysig och fin julhelg :) nej fy fan, jag vann ingenting. gjorde ni? :)

och jag är så glad över att du finns hjärtat! :* <3 skönt att du har fått en tid, men förstår att du är nervös. jag håller tummarna att allt är som det ska. :) åh, vad jobbigt att du måste åka så långt för att behöva göra provet. konstigt att dom har slutat med det i kalix? :/ men kan ju bli en mysig dag sen efteråt med din mamma :)

vad har du för planer för nyår gumman? :) <3

2016-12-30 @ 15:59:16
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: A M

Underbara bilder!
sv: det är det verkligen! :D

2016-12-30 @ 16:09:30
URL: http://alicemalmstrom.blogg.se/
Postat av: Flisan

sv: jamen verkligen :)
tack detsamma :)

härliga bilder :)

2016-12-30 @ 16:15:35
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Petra

jodå min vecka har varit bra jag älskar ugglor det är mitt favorit djur

ja det ska blir trevligt får ser hur länge jag orka hålla mig vaken

vad mysigt hoppas du får en bra nyårsafton

2016-12-30 @ 17:07:33
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Tilda Barkselius

Lät som du hade ett rätt tufft år, hoppas 2017 går bättre! <3

2016-12-30 @ 21:13:26
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: MALIN

Såååå kul med en tillbakablick :) Härliga bilder! Kram

2016-12-30 @ 23:53:28
URL: http://malinkirstine.se/
Postat av: NICOLE

Kul fortsatt läsning :) och vilken bra dag vi hade tillsammans alltså :) <3 Superhärlig! Och god sushi :D
SV: Haha jaa men verkligen, man vet ju det mesta men kul att se som sagt vilka ord och bilder som väljs :)
Japp det har hänt en del, ja :) Och det är ju kul! Har aldrig haft ett så oplanerat år där vid 12slaget som jag hade förra året. I år har jag lite mer planerat och roligt att se framemot direkt =)
Kan tänka mig att det bara är en dimma från de värsta månaderna och tiderna.. usch så hemskt det måste ha varit. Kan inte tänka mig in i det men jag hoppas verkligen det går mot bättre tider nu<3
Man får se sin träning och vägen mot ett hälsosamt liv som en livslång process =) "The biggest project you ever will work on" säger man ju ;) Självklart kommer vi klara våra mål :D <3
Haha fy längtar inte till den dagen, men det är ju för något bra. Så ja jag får njuta den här tiden tills brevet kommer i brevlöda haha ;))
Jo vi har haft en jättemysig dag i Linköping, med asiatisk mat, shopping och lite sådär =) Blev lite småköp med hem så det är kul:) Längtar lite hem till SKövde nu så jag kan fixa ihop alla julklappar och våra köp :)
Aha okej, då får jag ta och se den filmen :D

2016-12-31 @ 00:24:25
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: moamedalicia.blogg.se

vad jobbigt att äta mediciner som gör att man känner sig bakis :/ det märks på instagram att du brinner för träning ;) alla dessa pepp bilder du lägger ut. jag blir så glad av dig när jag ser dom haha :D fina dej. jag önskar dig en riktigt mysig och lugn helg. <3

svar: jag var också livrädd för tomten när ja va barn:P

2016-12-31 @ 00:32:32
URL: http://moamedalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0