Träningsschema

 
Flera av er har undrat om jag har något träningsschema som
jag följer när jag tränar eller om jag kör vad jag känner för. Tänkte
att jag kan skriva ett inlägg om det för skojskull så får även ni
övriga läsare ta del av mitt svar.


Jag tränar 6 dagar i veckan, oftast måndag till lördag och så
vilar jag på söndag. Ibland tar jag vilodag på torsdag istället,
eller någon annan vardag om jag har något inbokat. Jag har
gjort ett träningsschema som jag brukar följa för att få ett flyt i
träningen och inte blanda massa olika muskelgrupper under
ett pass samt för att inte träna samma muskelgrupper för tätt
in på varandra. Det är viktigt att musklerna får återhämta sig,
så man ska helst låta muskelgruppen vila 42 timmar (två dygn)
innan man tränar samma muskler igen.


Mitt träningsschema har jag själv utformat och jag följer det inte
slaviskt. Om det tillexempel står armar på schemat en dag men
jag märker innan passet att armarna känns trötta/att jag har mycket
träningsvärk i dem så kan jag byta och ta en annan muskelgrupp
istället och så tar jag armar den andra dagen. Vilka muskelgrupper
jag tränar under ett pass har jag uppskrivet men inte vilka övningar
utan där varierar jag mig beroende på vilka maskiner som är lediga
på gymmet. Cardion skrev jag förut upp tid för men jag märkte att
det inte var bra med tanke på mina tidigare problem, de började
komma tillbaka då.. Därför kör jag nu obestämd tid cardio och bara
typ två gånger i veckan. Ibland blir det 10 minuter, ibland 30 och
ibland inte alls.

Här ↓ är mitt träningschema som jag följer just nu:
Måndag: Biceps & Triceps
Tisdag: Cardio & Mage
Onsdag: Rygg & Axlar
Tordag: Cardio & Ben
Fredag: Biceps & Triceps
Lördag: Rygg/Axlar & Mage
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Petra

ja filmen var riktigt bra

nja åt bara knäckebröd i skolan och åt något litet hemma var på gränsen jag ande ätstörningar men skönt att det är bättre nu.

usch vad tråkigt att höra

2016-04-07 @ 20:29:25
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ.SE

INtressant att läsa!

2016-04-07 @ 22:42:26
URL: http://maddisenj.se
Postat av: JoJo

jag tycker att du har ett väldigt bra träningsschema :D

sv; ja det är inte alls kul att vara förkyld, men är skönt att det börjar bli bättre nu. är bara snorig och det brukar ju kunna sitta i längst av förkylningen. :P ja jag ska ta det försiktigt på gymmet sen idag. tänkte köra med lite lättare vikter än vad jag gör annars :) <3

men usch vad trist. :/ är glad att vårat slask försvann för ett tag sen. vi har haft torra och fina gator så länge det inte har regnat då förstås ;P

ja jag såg både på instagram och träningsgruppen på fb att du hade kört två pass. vad duktig du är! :D vad trist att det var så mycket folk på gymmet i onsdags. är glad att vi inte har så mycket folk på vårat gym som tur är :P hoppas att du kommer få en fin helg tillsammans med mammsen :D <3

2016-04-09 @ 10:54:09
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0