Kycklinggratäng med banan

Jag älskar kyckling, det är något som jag kan äta flera dagar i
veckan utan att lessna på. Det går att variera i all oändlighet med
kryddor och tillbehör. Här får ni recept på en riktigt god kyckling-
gratäng med banan och bambuskott.

Har ingen bild från när jag gjorde rätten
så ni får bild från Jenny. Även receptet
är ifrån hennes blogg.


Ingredienser:
1 grillad kyckling
2 bananer
1 paprika
1 burk bambuskott
3 dl vispgrädde
1 dl tacosås
½-1 msk sambal oelek
2 pressade vitlöksklyftor

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Ta bort köttet från kycklingen och lägg i
en form. Hacka paprikan och skiva bananer. Fördela ut paprika,
bananskivor och bambuskott över köttet. Blanda ihop grädden,
pressad vitlök, tacosås och sambal oelek. Häll såsen i formen.
Gratinera mitt i ugnen 20 minuter. Servera med ris och sallad.

Kommentarer
Postat av: Flisan

sv: jamen precis!
ja verkligen :D

2015-11-23 @ 16:43:46
URL: http://nouw.com/fbb

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0