Granolamusslor

Detta recept på granolamusslor hittade jag på någon träningsblogg.
Ett lite nyttigare fika-alternativ. Det blir cirka 20 stycken av receptet.
 
Ingredienser:
5 dl havregryn
2½ dl kokosflingor
80 gram smält smör
6 msk linfrö
8 msk honung
2 msk sötströ
1 tsk kanel
½ tsk kardemumma
1 krm salt
1 tsk bittermandelarom (kan uteslutas)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader och lägg muffinsformar på en plåt.
Blanda havregryn, kokosflingor, linfrö och salt i en bunke. Smält
smöret i en kastrull. Ta av från värmen när smöret smält och tillsätt
kanel, kardemumma, honung och ev. bittermandel. Rör om.
Häll smörblandningen i bunken och blanda ordentligt.

Blöt fingrarna med vatten eller använd sked och tryck ut den klibbiga
grynblandningen i formarna (om blandningen inte håller ihop behövs
mer honung). Försök få de så tunna och jämna som möjligt. Grädda i
mitten av ugnen cirka 7 minuter tills de fått färg. Låt svalna lite i
formarna innan du "öppnar upp” formarna och låter granolamusslorna
svalna på galler. Om du inte öppnar formarna blir de blöta och mjuka!

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Lät gott =D
SV: Haha MIA! Kul att se att du kommenterar ;) ;D
Min midsommar var bra! Eller fredagen var sisådär men lördagen desto bättre =) Haha ja jag kan tänka mig att jag inte behöver fråga hur din midsommar var... haha! Jaså ännu en J :) Med tatueringar tyckte jag mig se ;)
Så himla roligt att ni gick så bra ihop =) Hur fick ni kontakt? :D

2015-06-24 @ 23:01:41
URL: http://nwistrand.forme.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0