Lindas sockerkaka i långpanna

Här kommer ett enkelt recpet på sockerkaka i långpanna som
mamma brukar göra. I hennes recept är måtten i kaffekoppar så
jag har fått omvandla måtten till deciliter istället.

Ingredienser:
4 ägg
200 gram smält smör
6 ½ dl strösocker
7 dl vetemjöl
3 ½ dl mjölk
2 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker
(Ev. 2 msk kakao)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smör och häll i mjölken. Rör ihop
socker och ägg. Häll i smörblandningen och rör om. Häll i de torra
ingredienserna och rör om. Smörj och ströa en långpanna och häll i
smeten. Grädda i cirka 25 minuter i mitten av ugnen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv; jag minns knappt vilka låtar dom gjorde om någon skulle fråga mig nu, men vet också att jag kunde alla när jag var yngre xD och skulle jag lyssna på skivan så skulle jag nog känna igen dom, men 'if ya gettin down' är den jag vet att dom gjort och kan lite av den än. haha! ååh bsb, lyssnade jag också på när jag var yngre! dom jag kan däremot låtar med fortfarande. :D roligt med en nostalgitipp sådär. det väcker ju massa minnen! :D

haha jaa, jag ser fram emot när dom nya falkfilmerna kommer ut :) ohja, kinnaman är sjuuukt het! :D lätt den snyggaste svenska skådisen. ;D

åh vad roligt att ni kan ses i helgen! :D för visst har ni inte sett sen innan jul? :o hoppas att ni kommer gilla taken 3 :) mysigt med restaurangbesök! :)

2015-01-20 @ 17:14:12
Postat av: JoJo

ååh min kommentar råkade visst bli anonym :(

sv; jag minns knappt vilka låtar dom gjorde om någon skulle fråga mig nu, men vet också att jag kunde alla när jag var yngre xD och skulle jag lyssna på skivan så skulle jag nog känna igen dom, men 'if ya gettin down' är den jag vet att dom gjort och kan lite av den än. haha! ååh bsb, lyssnade jag också på när jag var yngre! dom jag kan däremot låtar med fortfarande. :D roligt med en nostalgitipp sådär. det väcker ju massa minnen! :D

haha jaa, jag ser fram emot när dom nya falkfilmerna kommer ut :) ohja, kinnaman är sjuuukt het! :D lätt den snyggaste svenska skådisen. ;D

åh vad roligt att ni kan ses i helgen! :D för visst har ni inte sett sen innan jul? :o hoppas att ni kommer gilla taken 3 :) mysigt med restaurangbesök! :)

2015-01-20 @ 17:15:19
URL: http://rockdoll.devote.se
Postat av: emelie andersson

åh vad gott det såg ut och vad fin du är :D

sv: ja det är så roligt, och affären älskar man ju :) hittar alltid något.

2015-01-20 @ 22:24:32
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0