Skrämmande utmaning

 
Idag när jag var på Previa fick jag en utmaning av psykologen
som ska göras när jag blir friskare från utbrändheten. Jag är inte ännu
så frisk så jag behöver utsätta mig för "faran" nu men när jag börjar
tillfriskna mer ska jag göra det.
 
Som det är idag och som det har varit ända sen jag blev utbränd,
så klarar jag inte av att vistas där det är mycket folk som tillexempel i
butiker och på möten. Då får jag världens stresspåslag, ångest, blir yr,
knäsvag, svettig och så. Hur jobbigt som helst då handla och träffa
folk är något som jag gillat förut när jag var frisk. Psykologen gav
mig utmaningen att jag ska utsätta mig för denna "fara" när jag blir
friskare. I början kommer det bara vara någon sekund/minut och då
får jag ha stödperson med mig, men allt eftersom ska jag öka tiden
att vistas i "faran" och sen tillslut även göra det på egen hand också.
 
 
Gissa vilken ångest och rädsla jag fick när han berättade om
utmaningen! Det känns skrämmande då jag vet hur himla otäckt det
är och hur jag mår när jag är i den situationen. Samtidigt måste jag
utsätta mig för det för att jag och kroppen ska förstå att det egentligen
inte är farligt och för att lära mig hantera det. Det blir tufft och väldigt
jobbigt men jag ska klara det!

Kommentarer
Postat av: Petra

Ja det är jobbigt få se om jag orka åka på det i morgon. Förhoppningsvis kommer jag iväg men få ta det lugnt i morgon.

2015-12-02 @ 21:26:18
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Jobbigt att behöva genomföra det, men det kommer ju båda till något gott så det här kommer du att klara galant ska du se! :D jag tror på dig 💕

Sv; ja, visst var den både smart och snygg! Jag hoppas verkligen att jag kommer att få den i julklapp :D

Jag älskar julbord! Mormors Janssons frestelse är ju så himla jäkla gott! Allt är så himla mysigt med julbord och sina nära och kära runt omkring sig! :D hoppas jag dock inte missar julbordet hos min släkt då jag inte tror att vi blir bjudna på julbord hos Niclas moster :/

Precis. Lite så vi tänkte. Tackar för att både ha min kille med mig dit in och efteråt. Denna gång då jag ska borra igen, kommer han då kanske gå i skolan. Tyvärr, men det var den enda tiden som fungerade innan jag var tvungen att betala. Men kom och tänka på att jag kanske bli illa tvungen att byta den tiden om det inte fungerar med jobbet ^^,

Ja, men precis. Men jag kommer att få mitt schema nästa torsdag så det är åtminstone en-två veckor i förtid till julafton i alla fall så det är ju positivt. Men får hoppas på anställning, det verkade trevligt där - men får hoppas på att dem inte ger mig all skit göra haha! :P

2015-12-02 @ 21:33:30
URL: http://knaset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0