Nötfudge

Brukar ni göra julgodis såhär inför jul? Hemma hos mig är det
 obligatoriskt, ingen jul utan julgodis ju. Ett måste varje jul är
Rocky road och musligodis, jag älskar det! Något år har jag
även gjort chokladtryfflar och kaffetryfflar. Här får ni ett recept på
nötfudge som är supergott och lätt att göra. Detta recept ger
cirka 40 bitar, beroende på hur stora bitar du skär.
 
 
Ingredienser:
400 gram mörk choklad
25 gram smält smör
1 burk sötad kondenserad mjölk (okokt)
100 gram cashew- eller jordnötter
 
Gör såhär:
Smält chokladen och smöret i en skål över vattenbad. Tillsätt
den kondenserade mjölken och rör om. Låt blandningen svalna
någon minut. Hacka nötterna grovt. Blanda nötterna i smeten
(spara lite till garnering). Häll smeten i en form (24x32 cm) klädd
med bakplåtspapper. Strö över resten av nötterna. Ställ i kylen för
att stelna och skär sen i lagom stora bitar.

Kommentarer
Postat av: Erica

Och där blev jag sugen på godis... ;) Tror att jag ska hoppa in i duschen snart och sen mysa med typ serie eller film och äta nåt gott, heh. :3 :)

2015-12-19 @ 17:38:05
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Så gott det verkar! :D

2015-12-19 @ 18:34:32
URL: http://emmaengstrom.vione.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0