Jul-lista

Julen närmar sig och då är det klart att man måste göra en jullista!
 
1. Favoritjulfilm?
Jag älskar att titta på Ensam Hemma-filmerna och Tomten är far
till alla barnen. Ser dem varje jul!

2. Favoritjulfärg?
Är inte mycket för rött annars men till jul gillar jag det, det hör ihop
liksom. Men jag har snöat in på silvrigt och vitt julpynt, det är så fint!

3. Är du uppklädd eller har du myskläder på julafton?
Uppklädd. Har oftast någon klänning på julafton.

Julafton 2013.


4. Om du skulle köpa en julklapp till dig själv, vad skulle det vara?
Jag vill ju hemskt gärna ha ett par träningstights och träningslinne
från Better Bodies, så det kanske skulle vara det. Men även
pengar och presentkort är klappar som jag vill ha eftersom jag ska
flytta och behöver ny inredning.

               
 
 
5. Öppnar ni julklapparna på morgonen eller på kvällen?
På eftermiddagen vid 16/17-tiden brukar det bli.

Julklapparna som jag och mamma köpte förra året.


6. Har ni byggt pepparkakshus någon gång?
Nej jag har faktiskt aldrig gjort det! Är inte så förtjust i peppar-
kakor så det har känts onödigt.

7. Vad ska du göra på jullovet?
Jag har inget jullov då jag jobbar. Och jag kommer jobba hela
julen, är inte ledig alls.. Så jag ska jobba och sen vara med
mamma som är här då, gymma och flyttpacka massor eftersom
jag flyttar i början av januari.

8. Kommer du sminka dig på julafton, i sådana fall hur?
Ja det kommer jag göra. Tror jag kommer köra på rött nagel-
lack, silverglittrig ögonskugga, eyeliner, mascara och rött
läppstift.

9. Vad önskar du dig mest i jul?
Att vi får lite snö i alla fall här i Borås på julafton, och att det blir
lugnt på jobbet, dvs. inga akuta situationer, då vi är så få på plats.

Förra julen hos mamma i norr.


10. Favorit-julnagellack?
Ett rött från märket Claudia.

11. Favorit-juldoft?
Det är helt klart lukten av varm glögg och nybakade lussebullar!
Det luktar verkligen himmelskt.

12. Vad måste finnas på julbordet?

Jag är inte så förtjust i julmat men ett måste (och som alltid
finns på min tallrik) är: hemgjorda köttbullar, jansons frestelse,
prinskorv, kokta ägghalvor, smörgåsgurka, limpa och julmust.
 
Såhär brukar min tallrik se ut på julafton.

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Kul med denna lista! Jag tänkte också ta och göra en sådan här lista. Funderar på att göra det till andra advent :D

Sv; ja, jätte kul! Jag är taggad tills på tisdag :D
Det är på ett äldreboende hehe :)

Jag förstår dig. Det är inte kul med dessa tankar och ångest :/ har själv ångest så vet vad lite hur du menar. Men det kommer att gå bra. Utmana dig, det gör jag! Jag utmanar mig och chockerar mina närstående ofta med att gå till affären själv och jag mår så bra att jag tog mig iväg efteråt, känner mig så stolt och alla andras tappade hakor är ju också väldigt stärkande! ;)

Ja, det är jätte mysigt! Ja, Janssons frestelse skulle jag inte kunna klara mig utan - varken på påsk eller julafton. Det är toppen att min mormor kan! :D

Ja, hoppas på det. Han får äran att hämta mig efteråt så slipper jag att tänka på det :)

Tack ska du ha. En så länge har min torsdag varit grym! Hoppas din också varit det :)

2015-12-03 @ 17:52:35
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Erika

Så kul att läsa och ja, snö är ju bara ett måste på julafton :)

2015-12-03 @ 18:30:30
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Carolina Thoor

Sv; ja, det måste bara göras. Då jag älskar att göra listor och en lista om jul... Underbart! :D

Tack ska du ha! Det hoppas jag också att det kommer att gå bra :D

Ja, bra att ha en bra inställning till kommande uppgift som kanske inte kommer att påbörjas fören i januari eller så. Men skönt att vara inställd på att allt kommer att gå bra :)

Gott! Jag har faktiskt aldrig gjort Janssons frestelse, men det är säkert super enkelt! :D

Idag har jag bara tagit det lugnt hemma hos Niclas pappa faktiskt. Vad har du gjort idag? :)

2015-12-03 @ 18:42:33
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: anniepiie

Jag är inte heller så förtjust i julmat. :P Men äter på julafton och sen är vi bjuda av släkten senare i dec på julbord. Då följer jag såklart med och äter. ;)På min tallrik måste det finnas små stekta kroppkakor och lax. :)

2015-12-03 @ 18:59:48
URL: http://anniepiie.blogg.se
Postat av: Liborius

Alltså åh vad jag älskar julen!!:D Kul lista!

2015-12-03 @ 19:14:05
URL: http://liborius.se
Postat av: Lilly

Vilken härlig lista!

Just nu håller jag i en superrolig tävling i samarbete med Nordicfeel där du kan vinna en rabattkod på 300 kronor! Tävlingsreglerna är superenkla, så vad gärna med om du vill! :) Ha en fin dag, kramis!

2015-12-04 @ 00:24:41
URL: http://liilly.devote.se
Postat av: Celine

Så härlig lista!

2015-12-04 @ 18:59:16
URL: http://celinelf.blogg.se
Postat av: JoJo

vad roligt att äntligen få läsa dina svar på den här tagen! :D

sv; det är roligt när man har så mycket inplanerat under en månad :) vad mysigt att ni ska till göteborg och gå på julmarknaden på liseberg :D skulle också vilja göra det. hihi ^^ mjaa lite har jag då inplanerat. igår var jag på bio med morsan och brorsan som du vet. ;) imorgon ska jag och brorsan först på julmarknad uppe vid gruvan här i falun, sen ska vi till borlänge och shoppa lite och sen blir det adventsmys hos syrran :) jag och min bästa vän har pratat om att vi ska ha glöggmys nån helg, sen ska jag även försöka baka lite julgodis nån dag :)

ja jag tycker att det är roligt att vi har en del gemensamt! :D synd att du inte minns varifrån finland din mormors föräldrar kommer. ah okej, förstår att det är vanligt att man pratar det i happis om det är nära till finska gränsen :) ja jag skulle också vilja lära mig finska. är synd att jag inte fick lära mig det som liten :P hahaha nej blir väl lätt att man lär sig ord som inte är fina vardagsord ;D

nej jag missade bilden från julbordet :o känns som att jag knappt har varit aktiv på sociala medier denna vecka :/ är fan illa! haha! så har lite att ta igen känner jag :P ååh det är förjävla gott med saffranspannacotta! :D det åt vi hos mamma förra julen ^^

hoppas du får en fin helg babe! <3

2015-12-05 @ 10:48:48
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0