Årssammanfattning 2015 - del 2

Här kommer del 2 av årssammanfattningen, maj-augusti.

Maj

Den här månaden svarade min kropp extra bra på träningen och
jag hade en form som jag var riktigt nöjd med samt att jag tog PB
i flera övningar. Besökte den årliga internationella matmarknaden,
experimenterade i köket och la mycket tid på foodprep. Genom
jobbet hade vi fortbildning i ÄBIC och många möten.

 

Juni
Här var det vara extremt mycket på jobbet då folk sa upp sig, gick
på föräldraledighet och hade semester. Varje arbetsdag innehöll
stress, stress och stress. Förutom att jag jobbade häcken av mig
så var jag på min livs första Elfsborgs-fotbollsmatch tillsammans
med Melissa. Vann biljetter dit och det var så kul att se Anders
Svensson spela live då han alltid varit en favorit. På midsommar
träffade jag en person som jag umgicks mycket med, dag som natt,
resten av månaden. En ”saga” som fick ett väldigt tråkigt och surt
slut i slutet av juli med polisen inblandad. Träningen gick bra men
kosten var det sämre med, blev mycket godsaker då man hade
sällskap och ville mysa till det på kvällarna framför tv:n.

 

Juli
Startade månaden med tre veckors semester som jag och J
spenderade i norr hos släkten. Hade grillfester, fiskade, var i stugan,
solade och umgicks med alla nära och kära. Träffade även pappa
som jag inte hade sett på 8 år. En mysig semester i norr! Månaden
slutade dock tråkigt då jag utsattes för ett brott och var tvungen att
göra polisanmälan. Det blev ingen gymträning alls i juli eftersom jag
var hos mamma i princip hela månaden, men försökte ta promenader
och jogga nästan dagligen för att hålla igång. Jobbade några dagar
i början och slutet av månaden eftersom jag blev inbeordrad och inte
fick ha fjärde veckan semester för det krisade med personal.

 

Augusti
Augusti var en helvetesmånad! Det var kaos på jobbet och jag
jobbade i 200, bra mycket mer än vad min kropp och psyke egentligen
klarade av.. Ju längre in i månaden vi kom, desto mer fysiska och
psykiska problem fick jag på grund av all stress på jobbet. Hade
dagligen hjärtklappning, yrsel, huvudvärk, ångest/oro, stora sömn-
problem etcetera. Koncentrationen och minnet var riktigt dåligt,
blodtrycket och pulsen var mycket högre än det brukar och magen
ballade ur. Det var bara en del av alla problem. Tillslut, 19/8, orkade
kroppen inte mer utan jag ”gick in i väggen” och fick diagnosen
utbrändhet/utmattningssyndrom av läkarna. Resten av månaden
var jag sjukskriven på heltid för att vila och återhämta mig. Mådde
kasst i början, hade ingen ork eller energi till något. Att bara ta sig
upp ur sängen eller diska var en kamp och tog all min kraft.
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Spännande att läsa, men augusti var verkligen inte roligt att höra om :(.

2015-12-29 @ 15:45:34
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: miningalinn

Du är så vältränad. Jag ska börja gymma igen när jag flyttar, har du nå bra träningsupplägg för olika kroppsdelar som du vill dela med dig av så tar jag tacksamt emot det!(:

2015-12-29 @ 21:17:41
URL: http://nouw.com/miningalinn

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0