Köttfärssoppa

Nu under hösten och vintern äter jag mer än gärna soppa och
knäckebröd med ost till middag. Det är så himla gott! Favoriten
är min fisksoppa men idag tänkte jag dela med mig av receptet på
en enkel köttfärssoppa.

Bild härifrån.

Ingredienser:
400 gram köttfärs
5 potatisar
2 morötter
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 köttbuljongstärning
1 liter vatten
1 ½ msk tomatpuré
Salt & peppar

Gör såhär:
Skala och tärna potatis och morötterna. Hacka lök och vitlök.
Bryn köttfärs, morötter, löken och vitlöken.  Koka upp 1 liter vatten
med köttbuljongstärningen. När vattnet kokar, lägg i den tärnade
potatisen, köttfärsen, morötterna, löken och vitlöken. Krydda med
salt, peppar och tomatpuré. Låt koka 20 minuter eller tills potatisen
är färdig.

Kommentarer
Postat av: Lilla Malin

Gillar också att äta soppa på hösten men det är inte lika roligt att ha det i matlådan dagen efter, hehe! Borde ge mig på att göra soppa snart :)

SV: Jo, jag gillar choklad men inte i stora mängder. Jag köper inte choklad framför något annat t.ex. Vi har precis flyttat till Hulta, du då?

Postat av: Liborius

så himla gott:D

2014-10-07 @ 18:09:22
URL: http://liborius.se
Postat av: Petra

åh vad gott med soppa nu när det är kallt ute

sv aha okej vad bra då har jag något att ser fram emot ska snart göra i odning en kopp te

2014-10-07 @ 19:00:01
URL: http://brunetpetra.blogg.se
Postat av: Petra

sv aha oekj vad gott

ja teet var riktgt mumsigt

2014-10-07 @ 19:16:20
URL: http://brunetpetra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0