Tisdag

 
Gårdagen svischade iväg. Kändes som att jag knappt hann
göra något så var dagen över, haha. Kanske beror på att jag
jobbade hela dagen och sedan spenderade jag som vanligt
kvällen på gymmet, lagade mat och vips var klockan nästan 20.00.

Förhoppningsvis hinner jag göra lite mer den här dagen.
På jobbfronten väntar ett möte hela eftermiddagen och ett
mindre möte under förmiddagen så det blir inte mycket tid över
till annat innan arbetsdagen är slut. Efter jobbet ska jag förbi
ICA Maxi och veckohandla, sen väntar en lugn och ledig kväll
här hemma. Skönt! Jag ska laga extra god mat (chorizo stroganoff),
tända ljus och gosa ner mig i soffan. Precis sånt man ska göra
när man har vilodag från gymmet.
Vad ska ni hitta på idag?

Kommentarer
Postat av: Boel

Mysigt :D

Sv: Tack :)

2014-10-21 @ 09:08:40
URL: http://boelish.blogg.se
Postat av: Kajsa-Stina

sv: Det känns jätteskönt att samtalet med dietisten gick bra :) Hade varit orolig för det innan haha? Har ingen aning om varför men kan bero på att hon var ny men det gick ju galant. Dock så känns det ju jävligt jobbigt om jag ska vara ärlig att börja äta 3 mellanmål utöver mina 3 huvudmål. Så mellanmålen kommer ju att vara antingen näringsdryck om du har hört talas om det? Eller nåt annat som motsvarar det. Har ju fått en del mellanmålsförslag som jag har att gå efter. Men det kommer nog att gå bra. Kommer nog vara jobbigt emellanåt såklart men detta ska vi fixa :) <3

Men åh så mumsigt det lät med fisken! Ska absolut testa det. Vi ska nämligen äta lax på torsdag så då kan vi ju prova det receptet du tipsade om. Annars brukar vi ha vitvinssås till och citronpeppar på. Men detta kan man ju också testa :) Och banan är så jäkla gott alltså! Älskar den frukten och frukt överlag :)

Ja det är ju faktiskt så att när man väl äter godiset så har man en bra känsla och känner sig inte ångestfylld alls. Däremot efteråt kommer känslorna och tankarna och sköljer över en bara sådär. Så jobbigt :( Undrar om det signalerar ut till hjärnan positiva signaler när man unnar sig nåt gott? Har för mig att nån sagt det :) Men skönt att du inte får ångest varje gång du unnat dig nånting iallafall. Det är ju som med mig. Jag kan äta burgaren och det och inte alls få ångest emellanåt vilket är jätteskönt :)

Det är verkligen skönt att avbryta dåliga perioder i sitt liv och tex flytta eller byta skola/jobb osv om man inte trivs. Det är nödvändigt för att man ska må bra igen. Eller försöka att må bra igen iallafall :) Dock så kan man ju påminnas om saker och ting då man närmar sig sin hemstad och ser gamla kvarter som påminner om den tiden men man får försöka att inte besöka dem så ofta för att påminnas om det. Eller så kanske det är det man ska göra för att vänja sig av och lära sig att hantera det? Lite psykologi sådär :)

Hoppas annars du mår bra idag vännen och får en fin dag :)
Kramar <3

2014-10-21 @ 09:18:15
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: Caroline

Sv; ja tyvärr blir jag upp i varv efter träningen och då blir det jobbigt när man tränar för sent :p Tänkte försökta komma iväg vid 8 ikväll :)

Chorizo stroganoff lät väldigt gott! :)

2014-10-21 @ 10:40:37
URL: http://awesomecaroline.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Jo, sambon somnar typ på soffan varje kväll haha. Jag brukar säga att han ska gå och lägga sig, men han envisas med att han ska vara uppe tills jag går och lägger mig.. Och då får han skylla sig själv;)

2014-10-21 @ 12:20:51
URL: http://sessie.se
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Vad härligt det där såg ut :)

2014-10-21 @ 18:55:06
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Åh har sett den där filmen, haha så himla bra! :D

2014-10-22 @ 09:49:40
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0