Knäckiga müslikakor 30 st

Varsågoda, ett recept på knäckiga müslikakor som är enkla
att göra! Det blir cirka 30 stycken kakor av detta recept.

 
Ingredienser:
100 gram smält smör
2 dl müsli/havregryn
½ dl strösocker
1 ½ dl vetemjöl
2 msk sirap
1 tsk bakpulver

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smör i en kastrull.
Blanda i müsli/havregryn, vetemjöl, socker, sirap och bakpulver.
Forma smeten till 30 bollar och platta till på en bakpappersklädd plåt.
Grädda mitt i ugnen cirka 10 minuter eller tills kakorna är gyllenbruna.

Tips! Ha i lite hackad choklad i smeten.

Kommentarer
Postat av: JoJo

åh tack vad roligt med lite nya recept! :D

sv; ja jag dricker också helst bara vanlig affärsglögg/alkoholfri glögg, tycker att det är godast :) ja dom har jag testat, jag gillar hallon/lakrits bäst av dom två :) hallon/lakrits kom t om förr förra året. dom hade även då med chokladsmak och whiskeysmak, den med choklad var sådär :P

aah okej, då är jag med :P hehe! egentligen bryr jag mig inte heller då jag tycker bara att det är roligast att kolla på alla uttagningar när folk gör bort sig och så. haha :P

ja, tack så mycket! :D trodde inte att jag skulle få två månader gratis utan en isåfall då jag inte brukar ha sån tur. haha! men jag blev glad ^^ jag hoppas att jag kommer börja tycka om att gymma nu när jag börjar igen :) ja dom sålde träningskläder, bars, proteinpulver, celsiusdrycker och allt möjligt där :D aah okej, men 4 timmar med bil är ju ändå inte så farligt. kanske går lite fortare med tåg?

okej, då är jag med. jag trodde det var någon marknad eller så. lät lite som det faktiskt :P hehe! ja det har varit en bra helg faktiskt :) idag blev det inte bara lugnt, jag fick frågan av en om jag ville följa med till ikea så var dit en vända och köpte äntligen badrumsskåpet jag har varit ute efter länge nu och lite mer till hemmet :) skulle behöva ha tvättats här hemma också, men det får bli en annan dag :)

2014-11-09 @ 17:09:52
URL: http://rockdoll.devote.se
Postat av: Julia Müller-Sandvik

sv: Det var world vegan day 1 november så jag tog PETA:s pledge på att vara vegan en vecka, men sedan mådde jag så bra av det att jag bestämde mig för att fortsätta ett tag till. Så, på obestämd tid vegan :D

2014-11-09 @ 18:43:10
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Postat av: Emma & Julia

Ser väldigt gott ut :)

2014-11-09 @ 18:57:32
URL: http://xoxo.blogg.se/
Postat av: Emma & Julia

Ser väldigt gott ut :)

2014-11-09 @ 18:57:34
URL: http://xoxo.blogg.se/
Postat av: fashion

Gott! :)

2014-11-09 @ 22:15:15
URL: http://nattstad.se/fashioninspiration

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0