Dag 293 på årsutmaningen

Årsutmaningen denna vecka handlar om Internet. Första frågan
att besvara är

Dag 293: Känner du dig trygg på internet?
Nja jag kände mig tryggare förut men efter att jag blev utsatt
för bedrägeri och fick min identitet kapad under sommaren har
det förändrats. Nu känner jag mig inte lika trygg utan är väldigt
noga med vad jag publicerar och fyller i för uppgifter. Efter
bedrägeriet har jag också blivit rädd för att ta ut pengar i bankomater
eftersom varken jag eller polisen vet hur bedragarna fick tag i min
identitet, om det var via internet, vid en bankomat eller något annat vis.

 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Härligt med benpass! Hoppas du får en fin måndag!

2014-10-20 @ 13:29:51
URL: http://awesomecaroline.blogg.se
Postat av: Emmy

Usch och fy, hatar att känna mig otrygg!

sv;
Jag förstår vad du menar, det är samma här :)

2014-10-20 @ 14:38:44
URL: http://eeemmylam.blogg.se
Postat av: JoJo

men gud vad läskigt! :o förstår verkligen att du inte alls känner dig lika trygg längre på nätet. skulle jag inte heller ha gjort om man var med om nåt sånt! :o fick dom fast personen/personerna?

sv; kan faktiskt förstå det ;) hihi! såg att du hade hittat till min instagram igår. kul! :)

måste genast leta upp den där blåbärschokladen. jag tycker det är asgott när det är lite crisp i också. ^^

hahah då är jag med xD tänkte först om du hade ett helt skåp med onyttigheter xD tänkte om du hade typ ett sånt där överskåp ovanför typ kylen som onyttighets skåp ;) ja är lika bra att bara ha det på en hylla i ett annat skåp och inte i själva skafferiet :P

ja men precis, var den från kungsörnen som jag gjorde på och just jordgubb :) har även med choklad hemma som jag ska prova någon gång. men dom jordgubb blev goda faktiskt! :D

2014-10-20 @ 16:17:20
URL: http://rockdoll.devote.se
Postat av: E m e l i e

Usch vad otäckt det lät! :(

2014-10-20 @ 17:31:46
URL: http://nattstad.se/bymelli
Postat av: michelle bergström

Usch vad läskigt att få sin identitet kapad! Jag är faktiskt också rädd när jag står vid bankomaten, håller alltid för med plånboken när jag fyller i min kod och sen brukar jag alltid titta runt omkring ;) Jag har aldrig beställt något via internet och det har med att jag är rädd för att fylla i mina uppgifter osv. :) Bättre att vara på säkra sidan :D

Sv: jag är ju lite klen då va mot vitlök (och allt starkt egentligen), så jag kan inte så mycket dipp på t.ex. morötterna, haha ;)
ren choklad går nästan inte att äta, blir så äckligt i munnen, torr typ om du förstår hur jag menar haha ;) men är det nötter eller något i går det lite bättre :D
Allt bra med dig annars idag? :)

2014-10-20 @ 17:55:01
URL: http://michellebergstrom.forme.se
Postat av: Sara

Usch vad otäckt det lät. Man tänker inte alls att det är så lätt att någon kapar ens identitet, men tyvärr så är det ju det.

SV: Ja visst är det, mycket finare så :)

2014-10-20 @ 21:47:52
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: NICOLE

SV: Ja det är verkligen galet gott! Längtar tillbaka ;D Och speciellt imorgon för jag upptäckte att mycket frullegrejer är slut :( Får springa till Ica ;D

Nehe nä jag vet inte :) Man får kolla runt kanske. Men IKEA får vi ta. Vi får se vem som hinner först och kan rekommendera :D

Ja men det går nog bra :) Jag ska köpa nötter på fredag :)
Haha du är så duktig och tänker ekonomiskt :) Jag kollar aldrig på pris (jo det gör jag men är dålig på det) så jag köper t ex nötter i tid och otid :/

Men du kan ju ta någon bit och sen spara resten ;) Den relationen vill jag ha med livet :)

2014-10-20 @ 22:51:06
URL: http://nnnnicolee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0