Dag 292 på årsutmaningen

Dag 292: 5 bra saker med söndagar.

1. Ledigheten. En helt ledig dag där man kan göra vad man vill.
2. Mysdag. Söndagar = mys hela dagen i soffan.
3. Extra god mat. Under mina lediga dagar gör jag alltid extra
god mat och sånt som tar lite längre tid att laga.
4. Effektiviteten. Trots att jag oftast tar det lugnt under söndagarna
brukar jag ändå vara effektiv. Det är på söndagar som jag brukar
tvätta och städa.
5. Filmerna. Det brukar alltid visas någon bra film på kvällen.

 

Kommentarer
Postat av: Kajsa-Stina

Kan inte annat än att instämma i dina punkter om söndagarna! Och det ser ju bara för mumsigt ut på bilden. Är det du som har gjort det? Skulle gärna prova på det bara jag hade receptet hihi :)

sv: Jag älskar sunt och gott serien på müsli. Dom levererar alltid och det finns alltid nånting som faller en i smaken. På avdelningen hade dom ett bröd från finax som gör müslin då och det är därför man tyvärr inte kan få tag i det brödet i "vanliga" butiker. Annars är det brödet jättegott också :)

Jag har också provsmakat nån enstaka gång ur godislådorna men då har jag kännt mig kriminell haha! Som att man gjorde nåt olagligt och att polisen skulle komma och ta en! Men nu var det längesen jag provsmakade ur godislådorna haha. Jag har alltid varit en gottegris. Herregud vad godis är älskat i min familj. Pappa köper jämt kakor så det finns hemma som han sitter och smaskar på.. Konstigt att han inte är tjock egentligen :o Jag menar han äter ju det VARJE dag! Flera ggr om dagen. Så man kanske har bra gener ändå får man hoppas ( peppar peppar )

Oj vad tidigt du flyttade hemifrån. Det är som min ena kusin jag tror hon var 16 - 17 nånting när hon flyttade hemifrån. Då var inte jag mogen och är nog inte det än heller haha :P Får se när jag blir det.

Hoppas annars du mår fint idag och får en fin dag! <3

2014-10-19 @ 13:41:29
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: carolines

Himla bra punkter! Håller med dig på alla 5 faktiskt haha! Söndagar är mysiga ;)

SV: Ja men visst gör den! Jag har faktiskt fått det från min mamma då hon jämt köpte fazer de få gångerna hon köper choklad :) Ja jag såg det! Vad kul! :D åh jag älskar också csi och criminal minds, två av mina favoriter <3

2014-10-19 @ 13:46:23
URL: http://carolines.for.me/
Postat av: Emelie

- Haha en riktigt nyttig och bra dag alltså :) Tränat och tvättat är bra ;) Haha usch nej, jag gillar verkligen inte att läsa alls! Jag brukade ha A i engelska men läsa tycker jag inte om, inte i något språk hehe ;) Skönt att du slipper nu! ;)

2014-10-19 @ 14:10:37
URL: http://nattstad.se/bymelli
Postat av: michelle bergström

Sv: haha ja verkligen! ;) Jag hade vitlökssmak ;) Jag är faktiskt inte så förtjust i choklad. Kan äta några bitar men sen går det inte, hehe ;) Men godis är gott det också! :) Får dock ofta ångest efter att jag ätit godis, men det är ju gott för stunden :)

2014-10-19 @ 14:51:38
URL: http://michellebergstrom.forme.se
Postat av: Emelie

- haha det låter ju inte vidare roligt! ;) Jo, just det, B är mvg och A är typ mer än mvg sägs det, så A är väldigt svårt att få, jag hade tur som fick det ;)

2014-10-19 @ 15:07:00
URL: http://nattstad.se/bymelli
Postat av: carolines

SV: Hehe ja, jag tycker söndagar är en mys dag! :) brukar även försöka orka städa på söndagar haha. Skönt att påbörja veckan med en fräsch lägenhet :) Men det stämmer att lördagar är mycket bättre! Och fredagar, tycker jag ;) haha åh jag gillar csi las vegas bäst! :D det är ju "originalet" :D

2014-10-19 @ 16:08:05
URL: http://carolines.for.me/
Postat av: Julia Müller-Sandvik

sv: precis :)

extra god mat! det glömde jag på min lista :D

2014-10-19 @ 17:11:23
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Låter bra!! =)

SV: Haha :) Vi åt den på ett café :D Har ätit där en gång tidigare (buffén) och varit supernöjd så fick ta dit Emelie som älskar frukosten lika mycket som jag :)

Har även en kupong på Clarions buffé men har inte hunnit utnyttja den än :)

Det var jätteläskigt haha! Speciellt när det är tre tjejer som alla är livrädda i ett stort hus ;D Men jag somnade rätt fort så jag blev lugn ändå :)

Men jag lovar att det var suuuuupergott :D You bet it was!! ;)
Mums ;) Hihi. Vi for även och köpte godis men det orkade jag verkligen inte äta igår så jag har hällt upp en skål till Henrik ;D

2014-10-19 @ 17:38:37
URL: http://nnnnicolee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0