Tisdag

 
Holy macarony vilken träningsvärk jag har i mina ben från
söndagens benpass! Igår när jag trampade på crosstrainern
ville jag nästan gråta, det var så plågsamt för mina stackars ben
och lår, haha. Har fortfarande väldig träningsvärk så det var
inte lätt att ta mig upp ur sängen imorse.. Men upp kom jag tillslut
och nu hungrar magen så det är dags för frukost! Gäller att mätta
magen ordentligt då jag har fullt upp på jobbet idag med ett möte
om TES, ett hembesök och sedan APT mellan 13-16. Idag blir det
vilodag från gymmet, känner att det behövs då jag har tränat åtta
dagar i rad. Ikväll blir det istället att handla, laga god mat och mysa
med Diesel. Myspys. Vad ska ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: Kajsa-Stina

Tycker det är en så härlig känsla med träningsvärk :D Dock var det längesen jag fick uppleva det nu buhu :( Men jag längtar så mycket tills jag också får komma igång :) Fast om man har FÖR ont i och med träningsvärk är det ju inte nådigt alltså.. Hoppas det känns bättre under dagen. Det brukar ju smyga sig på efter 48 timmar så det var ju lägligt till just idag då liksom!

sv: Jag hade en fin dag igår absolut! Träffade en kompis på eftermiddagen och innan det så kikade jag på julklappar :) Hittade en del saker till både mamma, pappa och min bror så det känns skönt att man fick utdelning av sitt letande hehe :D Men jag är långt ifrån klar. Tycker om att handla julklappar så jag kommer köpa mig många fler innan jag är klar :)

Men åh vilken bra idé att ta med dig julpynt till jobbet för att få en julkänsla och en mysfaktor på det hela :) Synd bara att ni inte får tända ljus :( Men att ha ljusstakar och lite julpynt gör nog jättemycket för mysheten :) Det tycker jag du ska göra hihi :) Haha ja pappa är bara för gullig han! Han är det största julfanet i vår familj :D Eller både han och jag. Vi älskar julen så mycket i vår familj och jag tycker det är kul att hela min familj går in helhjärtat i den rollen och beter sig som dem gör kring jul med att klämma på julklappar, lyssna på julmusik, baka, pynta osv :) Åh att dricka glögg är ju bara så mysigt och att spela bingolotto med uppesittarkväll! Det är standard och nånting vi gör varje år :) Dock har vi inte vunnit storvinsten men att spela och delta är roligt bara det <3

Vad skönt att Johan kommer bra överrens med din familj och släkt. Jag tror att det har stor påverkan på ett förhållande. Att man kommer överens med varandras familjer :) Så kanon att dem gillar varandra! Så kul för honom också att få komma upp till norrbotten och se hur det ser ut där då han aldrig varit där innan :) Mysigt! Men ni försöker att träffas så ofta ni kan? Jag tänker blir det krångligt i och med era jobb och så eller brukar det lösa sig? Du skulle ju till han nu på fredag. Stannar du hela helgen då eller hur gör du? Så mysigt att få träffa honom igen med inte så långt mellan gångerna den här gången :) Har ni funderat på att flytta ihop också eller ska ni bo som särbos ett tag till eller kanske hela tiden? Det funkar ju det också absolut :) <3

Jag älskar också att laga mat och baka! Det är så kul när man får uppskattning också för det man gör. Då vill man ju leverera fler gånger liksom! Nackdelen som du säger är ju att man inte har en så stor frys så att allt får plats haha! Men man får väl investera i en lite större frys och ha i källaren eller så. Så man kan bunkra upp hihi :D

Annars så mår jag helt okej idag. Är lite smånervös eftersom jag ska vara med i en intervju i tidningen idag. Så en reporter kommer hem hit klockan 10 och ska filma mig t o m så det kommer ut i webbtv. Men det kommer nog gå bra när man väl sitter där och babblar på liksom haha :)
Det handlar om hur jag tycker att anorexivården är här hemma där jag bor. Den är verkligen urdålig så jag ska uttrycka min åsikt liksom och säga vad jag tycker. Jag hoppas att min historia kan göra skillnad. Även om inte jag kan göra en skillnad så kan iallafall allmänheten få en inblick hur det ser ut inom psykiatrin där jag var. Att det inte är glamouröst alls. Inte för att folk tror det egentligen men ändå :)

Hur mår du idag? :)
Kramar <3

2014-11-11 @ 09:16:11
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0