Kladdkaka med Kick

Jag älskar kladdkaka och jag älskar Kick-godisarna, så när jag
hittade detta recept blev jag glad. Varsågod här kommer
kladdkaka med kick!

 
Ingredienser:
180 gram smält smör
3 ägg
3 dl strösocker
2 ¼ dl vetemjöl
1 ½ dl kakao
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
½ krm salt
3 stycken Kick-godisar

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och ströa en form/mindre
långpanna. Smält smöret i en kastrull och häll det i en bunke.
Blanda vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker, kakao och salt i en skål.
Rör ner sockret i det smälta smöret och tillsätt ett ägg i taget.
Vänd ned de torra ingredienserna i bunken. Häll smeten i formen.
Hacka lakritsen grovt och tryck ned i smeten. Grädda mitt i ugnen
cirka 10-12 minuter tills kakan stelnat i kanterna men fortfarande
är lite lös i mitten.

Kommentarer
Postat av: Lilla Malin

Det lät gott men mannen avskyr lakrits så det blir nog inte med det, hehe ;P

Postat av: Sara

Mums så otroligt gott :)

2014-11-13 @ 14:54:00
URL: http://www.baakochmaat.blogg.se
Postat av: JoJo

alltså matchmadeinheaven!! :o

sv; den var riktigt god med, var kycklingburgare :) ja, fast jag blev lite besviken för jag trodde vs-butiken skulle vara större än vad den var. den är tyvärr lite liten :(

attans att jag missade finalen av best ink! vem vann? :) jag tycker att sabina kelley som sitter i juryn är så jälva snygg! det är typ den vackraste kvinnan som lever enligt mig :) haha!

ja jag tycker också att blossa har god glögg, men även saturnus vanliga är god tycker jag :)

2014-11-13 @ 16:44:49
URL: http://rockdoll.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0