Julpyntat

Lite av julpyntet i lägenheten


Vilken underbar tid det är nu och som vi har framför oss med
advent, lucia, jul och nyår. Det är ju så mysigt när man får
julpynta, baka lussebullar och andra julbakverk, köpa julklappar,
förbereda med julmaten, lyssna på julmusik, dricka glögg och så
vidare. Mys! Har ni börjat med julförberedelserna ännu?


Själv så ägnade jag hela lördagen åt julförberedelser kan man
säga. Den sista julklappen inhandlades under förmiddagen.
Sen gjorde jag köttbullar till mitt och J's mini-julbord som vi ska
ha när vi firar jul innan jag åker till mamma. Under kvällen blev
jag så sugen på att julpynta, kunde inte hålla mig längre, hihi.
Så nu har jag framme ljusstakar, röda dukar och adventsljusen
står på köksbordet. Så mysigt!

Kommentarer
Postat av: Alicia - Alicia And Stuff

Vad mysigt, och tur man inte är ensam om att redan ha börjat julpyntat! Men visst är det mysigt, jag älskar det.

2014-11-23 @ 13:13:41
URL: http://Aliciaandstuff.blogg.se
Postat av: Kajsa-Stina

Åh så mysigt och fint det är med julpynt :) Vi har också börjat lite smått men långt ifrån allt är riggat. Ska greja med det sista nästa söndag. Så mysigt♥

sv: Det är så förbaskat mysigt med snö. Det lyser upp så mycket och det är viktigt då det annars känns så mörkt hela tiden mesta dels av dygnet så den snön som kommit lyser verkligen upp. Dock så hörde jag att det skulle börja regna inatt så då lär ju all snö försvinna igen. Tråkigt. Har hellre vitt på backen än massa slask och grus :(

Jajjemen! Idag är det utmaningsdagen och det blir burgare med tillbehör :) Så mumsigt! Ser fram emot att få sätta tänderna i den hihi. Vad ska du äta för gott idag? Blir det någon utmaning för dig med kanske? :)

Förstår du känner dig glad att du klarade ditt PB. Du ska vara stolt över dig själv! Och att du inte kört det på en vecka heller beroende på vaden måste ju kännas ännu bättre :D Att även fast du haft ett uppehåll så kan du bräcka andra rekord. Men som du säger så ska du nog vänta lite med löpintervallerna för säkerhets skull. Brukar lätt bli så att man känner att nu känns det bra och så kör man på och sträcker sig igen om man har otur :/ Så bättre att vänta tills du är helt återställd! :)

Det är helt underbart dagarna innan julafton tycker jag också♥ Med alla bestyr. Bakning, matlagning, pynt, julmusik, stämningen, att alla är glada, pirret i maggropen om att tomten kommer snart ;) Även fast inte vi har tomte nu haha så har vi ju klapparna under granen. Och självklart är det tomten som varit där och lagt dem där under :D Och uppesittarkvällen såklart. Massa gott att äta framför tvn och dutta och hoppas på Bingo! Tycker faktiskt att Ingvar Oldsberg passar bra som bingovärd eller vad man ska säga :)

Det är helt sjukt hur det kan variera så mycket i temperaturer. Håller med dig helt klart om det att när det bara är ett par få minusgrader så håller man på att frysa ihjäl. Men när det är uppåt 10- så är det mer hanterbart. Som du säger så har det nog mycket med själva luften att göra. Att det är klarare luft då det är kyligare och att man inte fryser lika mycket då :)

2014-11-23 @ 13:49:14
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: Michelle

Håller med, ser fram emot den mysiga tiden framöver! :)

2014-11-23 @ 14:24:17
URL: http://mischakaro.blogspot.se/
Postat av: Liborius

mysigt!! jag ska börja lite smått på fredag nästa vecka tänkte jag :)

2014-11-23 @ 15:08:23
URL: http://liborius.se
Postat av: JoJo

jag älskar ljuset som kommer från ljusstaken! :D
fasen vad du har börjat julstöka då tjejen! :D

sv; taack så mycket! :D hahah nej det är bara en peruk, tråkigt nog :( jag kan inte ha så rött hår för färgen fäster inte i mitt egna hår. provade för några år sedan. har så kallat glashår som frisörerna säger :(

hehe jag såg det på instagram att du hade börjat julpynta redan, så himla mysigt! :D ja det heter väl adventsstake som man har på bordet med fyra ljus? jag säger då så i alla fall ^^

jag äter också i stort sett alla i paradisasken då det är ju bara ljuschoklad i den, men äter inte romrussinen och så är det nån mer tror jag som jag inte äter :P

igår tjuvstartade jag lite med mitt adventsgodis. hahah! jag var tvungen att prova dom där dumle med pepparkakssmak och dom var goda så drack jag även lite julmust xD haha!

2014-11-23 @ 15:34:48
URL: http://rockdoll.devote.se
Postat av: Lilla Malin

Jag väntar nog ett par dagar till i alla fall. Jag är ju ändå hemma om dagarna så jag har tid! Det jobbigaste är nog egentligen gardinerna ;p

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Mysigt! :)

2014-11-23 @ 16:57:32
URL: http://spontan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0