Äppelkaka

Hur gott är det inte med äppelkaka och vaniljsås?
Det får mig att tänka på mommo då hon ofta brukar bjuda på
äppelkaka och vaniljsås, hihi.Receptet och bilden kommer från
Jennys matblogg.

 
Ingredienser:
125 gram smör
2 ägg
1 ½ dl socker
2 ½ dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
½ tsk bakpulver
2 msk mjölk
Rivet skal av 1 citron
4- 5 medelstora äpplen
Kanel
pärlsocker

Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en springform. Riv
citronskalet. Smält smöret och låt svalna. Rör ihop smöret med
socker, citronskalet och vaniljsocker. Knäck i ett ägg i taget.
Blanda mjöl och bakpulver, häll ner i skålen och ha i mjölk, rör om.

Häll smeten i formen. Skala äpplena och skär i tunna skivor, tryck
ner i smeten. Strö över kanel och pärlsocker. Grädda i nedre delen
av ugnen cirka 30-35 minuter. Låt kakan svalna.

Kommentarer
Postat av: JoJo

äppelkaka är såå gott! :D

sv; ja men visst är hon? :)

ja får se om någon annan jag känner vill se gone girl, annars får jag vänta tills jag kan streama den ^^ vad kul att höra att den levde upp till dina förväntningar! :D brorsan har sett den och han säger också att den är bra :)

förstår att det blir så för er. åh vad gott med naturgodis! nu blev jag ju sugen på det :o haha! :P hahah blir lätt så vissa gånger att det blir precis ALLT! :P

härligt att höra att ni också hade en bra helg! låter som att ni hann med massa härliga saker :)

2014-11-04 @ 17:10:28
URL: http://rockdoll.devote.se
Postat av: Michelle

Gott!!! Älskar det!

2014-11-04 @ 19:33:25
URL: http://mischakaro.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0