Chokladkaka med chokladglasyr och marshmallows

Jag har inte själv provat att baka denna kaka ännu men har
sett receptet cirkulera runt på nätet, så tänkte att även jag ska
dela med mig av det. Den här kakan ska jag absolut baka inom
en snar framtid, jag älskar ju choklad.

Ingredienser kakan:

3 ägg
3 dl strösocker
4 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
150 gram smält smör

Ingredienser glasyren:
2 dl vispgrädde
300 gram valfri choklad
Minimarshmallows

(Bild kommer härifrån)

Gör kakan såhär:
Sätt ugnen på 225 grader. Smält smöret. Vispa ägg och socker
poröst. Blanda de torra ingredienserna i en separat skål och rör sen
ner i äggsmeten tillsammans med smälta smöret.

Fördela smeten i smord/bakplåtsklädd långpanna eller annan form.
Grädda i mitten av ugnen på  225 grader i 10 minuter. Låt kakan svalna
medan du gör glasyren.

Gör glasyren såhär:
Koka upp grädden snabbt och bryt ner chokladen i bitar. Rör om tills
all choklad har smält. Låt svalna lite och bred sen över kakan och
strö över minimarshmallows. Skär rutor när kakan kallnat helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0