Svar på frågestunden del 1

Här kommer del 1 av svaren på frågestunden som jag hade
i början av december.
Del 2 dyker upp den andra januari.


Ida
Hur kom det sig att du började blogga?
Det började med att en kompis precis hade startat sin blogg och
då blev jag sugen att också göra det. I början uppdaterade jag inte
så ofta men sen när jag flyttade hemifrån så började jag skriva
oftare för att släkt och vänner skulle veta vad jag hade för mig,
hur jag mådde och så vidare.

Vad är det bästa med att ha en blogg?
Att man kan gå tillbaka i arkivet och läsa gamla inlägg och titta på
bilder, många minnen som dyker upp då kan jag lova! Sen gillar
jag även att man får ett större nätverk och lär känna många via
bloggen. Vissa är mer än bara ”bloggkompisar”, tex. Nicole.

Din favoritårstid?

Sommaren helt klart! Sol, värme, shorts, uteserveringar: Lovely!

 

Elin
1. Hur ofta tränar du och vad tycker du är roligast att träna?
Jag tränar 6 dagar i veckan, men just nu när jag är på semester
hos mamma så har träningen blivit lite lidande.. Det roligaste att
träna är styrka, främst biceps/triceps för det är där jag ser resultat
fortast, hihi.

 

2. Dricker du proteinpulver eller äter proteinbar när du tränar?
Nej jag har aldrig ens smakat proteinpulver, haha! Proteinbarer är
inte heller något för mig. Jag har provat några men tyckte inte om dem.
Istället äter jag protein i form av ägg, tonfisk, kyckling, nötfärs osv.

3. Favoritmat?
Säger aldrig nej till plankstek eller fläskfilé med pommes, sås och
sallad.

4. Hur många piercingar har du?
Jag har sex piercingar i öronen.

5. Har du körkort?
Ja jag har haft körkort sedan 2010.



Malin
Vad är det första du gör på morgonen?

Det första jag gör är att klä på mig och sedan ta mina mediciner
och ge mat till Diesel. Har mina morgonrutiner när jag ska jobba,
kan verkligen inte ändra på dem för då känns det fel, haha.



Jojo
Har du något mål med träningen?
När jag började träna var målet att gå ned i vikt och bli mindre om
magen. Nu är inte det målet längre, utan jag tränar för att det är kul
och för att jag mår bra av det. Sen vill jag bygga muskler, främst
på armarna. Under tidens gång har mitt mål alltså förändrats och
det till något bättre tycker jag.

 

Vad fick dig att börja blogga?
Som jag svarat tidigare så var det för att en vän började blogga
som jag hakade på och fastnade.

Har du några syskon?
Jag har två halvsyskon på pappas sida - en bror och en syster.

Favoritfärg?

Kan inte bara välja en utan jag älskar rosa, vitt och silver.



Felicia
Drömresemål?
Västindienkryssning är något som jag skulle vilja åka på, dert verka
så härligt!

Har du några tatueringar? Isåfall vart?
Jag har två tatueringar, en på handleden som jag gjorde för tre år
sedan och en text på ryggen som jag gjorde för cirka två år sedan.
Planerar en tredje men måste bara bestämma placeringen.

 

Julia
Vad har du för framtidsvisioner i olika kategorier?
Oj vad svårt.. Jag får vara tråkig och säga att jag vet inte just nu.

Vad är målen för 2015?

Att jag ska fortsätta med träningen, få större muskler samt att jag
ska må bra och leva livet på samma gång. Jobbmässigt så vill jag
utvecklas ännu mer och hoppas på ett bra jobbår.



Sara
Hur fick du ditt intresse för träning ? :)
När jag var yngre (högstadieåldern) så var jag aktiv med både
innebandy och aerobics. Sen kom gymnasiet och universitetet och
då kände jag att det inte fanns tid för träningen på samma sätt, jag
prioriterade annat istället. Sen när jag tog socionomexamen och
skulle ut i arbetslivet så kände jag att jag skulle försöka satsa på
träningen igen och då började jag gymma. Sen var det mycket också
för att jag ville bli smalare om magen som jag började träna. Men
som jag nämnde i ett tidigare svar så är målet inte längre att gå ned
i vikt och bli smal om magen. Jag tränar för att det är roligt och jag
mår bra av det, sen är den en bonus om magen blir plattare.

Vad är det bästa med ditt jobb ?
Det bästa med mitt jobb är att jag får träffa mycket människor och
ingen är den andra lik. Man får ta del av människors livshistorier och
får höra en hel del. Sen gillar jag att skriva utredningarna.

 

Kommentarer
Postat av: Petra

Hoppas du får en underbar julhelg :)

2014-12-22 @ 19:05:41
URL: http://brunetpetra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0