Dag 358 på årsutmaningen

 Bild från julafton 2013 hos moster.


Dag 358: Hur firar du jul i år?
I år firar jag julen som alla andra jular: hos moster och hennes
man tillsammans med hela släkten. Det är så mysigt att alla
samlas och firar tillsammans.


Brukar börja julaftonsmorgonen med en lång och god frukost
tillsammans med mamma. Sen pysslar vi på hemma och
förbereder med julklapparna, julmat och annat ätbart som vi
tar med till moster. Strax före klockan 14 brukar vi åka dit och
äta julmat och sen klockan 15 ser vi Kalle Anka (ett måste, hihi).
Efter det brukar hela släkten åka till min kusin eftersom det är
dit tomten kommer och delar ut julklapparna. Sen avslutar vi
med massa julfika och glögg innan alla åker hem till sig. Under
julaftonskvällen brukar jag och mamma äta gott (massa choklad!)
och se Svensson Svensson och Tomten är far till alla barnen.
Så nu vet ni hur min julafton ser ut både idag och tidigare år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0